Skip to main content

Ik wil graag een TP-link mesh systeem met minimaal 4 units toevoegen aan mijn netwerk. Op dit moment heb ik een KPN H369A modem en omdat ik in het buitengebied woon heb ik ook een Sagemcom FAST 4360 AIR 4g modem. 

Het liefst zou ik de wifi op de KPN modem uitzetten en in bridge mode (of DMZ inregelen) zodat het TP-Link mesh systeem de wifi regelt. 

Vraag: ik vraag me af of de Sagemcom FAST 4360 AIR nog wel blijft werken als ik wifi op de modem uitzet en DMZ inregelt.

Het 4G modem is aangesloten op de KPN modem om de inkomende internetsnelheid bij te plussen. Als je de wifi uitzet van de KPN Experiabox heeft dat verder geen invloed op de werking van de 4G modem. 


Goedemiddag, voor mij niet 100 % duidelijk. Ik heb nu ziggo met mesh systeem van tp link ( DECO systeem) Ziggo router wifi uitgezet. Alle wifi loopt dus via tp link modulles. Ik ga deze week over naar kpn , kan ik dan de nieuwe kpn router de wifi uitzetten en deze gewoon aansluiten op de tp link mesh systeem, zodat alles blijft werken. Dus kpn router/ systeem kan samenwerken met mesh systeem van tp link? Want ik heb nu al een kpn abonnementnummer en pincode. Daarom heb ik zojuist op een android smart tv de kpn app gedownload, maar krijg de melding, smart tv dient verbonden te zijn met je vaste kpn internet verbinding? ( nu is de tv verbonden met tp mesh systeem) gaat het wel werken als ik deze week kpn modem/materiaal krijg? ( dus voor wifi wachtwoord tp-link gebruiken) ik heb namelijk veel wifi apparaten en wil alles laten wat het is dus alleen wifi communicatie via tp-link modules.

dank u,

groet, marco

 


Hallo @Marco kpn Als je je TP-Links wilt blijven gebruiken voor de wifi, kun je het beste de wifi op de KPN-modem uitschakelen, want die kan niet samenwerken met de wifi van de TP-Link.

Je kunt nog geen KPN-TV kijken omdat je nog niet verbonden bent met een KPN-netwerk.

De TP-Links sluit je als access-points aan op de KPN-modem en niet andersom, zoals jij wilt.

Als je ook tv afneemt van KPN, dien je de meegeleverde decoder aan te sluiten op de KPN-modem omdat de decoder IGMP-snooping nodig heeft om te kunnen werken en ik weet niet of de TP-Links dat ook ondersteunen.

Succes.