Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik mijn TP Link switch aansluiten aan mijn V10?

• 22 februari 2025
  • 6 reacties
  • 95 keer bekeken

Ik wil de tp link switch kopen voor het aansluiten van hue bridge, omdat ik niet genoeg beschikbare poorten heb op mijn experiabox v10 ( wit)

er gaat nu vanaf de experiabox door de muren heen een internetkabel naar mijn tv ontvanger. Kan ik deze kabel gebruiken voor de switch. Dan sluit ik dus mijn tv ontvanger en mijn bridge via de switch hierop aan. 
of moet de bridge rechtstreeks op mijn modem asngesloten worden

Beste antwoord door TDN

Ans59 schreef:

Tnx voor de link. Dan blijft mijn vraag nog open staan of dat de switch direct op het modem aangesloten moet worden ( deze staat in de meterkast) of mag dat ook via een netwerkkabel die naar de tv ontvanger loopt ( in de woonkamer) 

Je kan beter de switch in de woonkamer plaatsen en de kabel naar de tv ontvanger omsteken in de switch en van de switch met andere kabels naar jouw apparaten, anders moet je meerdere kabels van meterkast naar woonkamer leggen. Zo ongeveer

Modem ← LAN Kabel → Switch ←---→ TV ontvanger, Hue Bridge en andere Apparaten.

Bekijk origineel

6 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3669 reacties
  • 22 februari 2025
Ans59 schreef:

Ik wil de tp link switch kopen voor het aansluiten van hue bridge

Philips hue gebruikt mDNS Discovery om te apparaten te vinden in thuisnetwerk. Je moet een switch met IGMP snooping kopen om het werkend te krijgen.

• 0 reacties
  • 22 februari 2025

Ik ben totaal niet technisch : Heeft de switch die kpn verkoopt igmp snooping? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3669 reacties
  • 22 februari 2025
Ans59 schreef:

Ik ben totaal niet technisch : Heeft de switch die kpn verkoopt igmp snooping? 

De TP-Link SG105E van KPN ondersteunt wel IGMP Snooping, je kan ook de Netgear switch van de KPN shop kopen. Maar deze switches zijn elders goedkoper te krijgen, zelfs de varianten met 8-porten zijn goedkoper dan de 5-porten van KPN shop

https://tweakers.net/netwerk-switches/vergelijken/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouT4SIFqcmeQHW6hjogpcmpvpl5SlYGOkrFQAm3zJyS1KJiJatqJTMjS2MQXZaYo2QVrWRobGJhrBRbW1sLAA

• 0 reacties
  • 22 februari 2025

Tnx voor de link. Dan blijft mijn vraag nog open staan of dat de switch direct op het modem aangesloten moet worden ( deze staat in de meterkast) of mag dat ook via een netwerkkabel die naar de tv ontvanger loopt ( in de woonkamer) 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8680 reacties
  • 22 februari 2025
Ans59 schreef:

Beste ​@Ans59 dat laatste mag ook, dan verbindt je met extra een kabel van de switch naar de tv-decoder.

Kwaliteit netwerkkabel minimaal CAT5e.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3669 reacties
  • Antwoord
  • 22 februari 2025
Ans59 schreef:

Je kan beter de switch in de woonkamer plaatsen en de kabel naar de tv ontvanger omsteken in de switch en van de switch met andere kabels naar jouw apparaten, anders moet je meerdere kabels van meterkast naar woonkamer leggen. Zo ongeveer

Modem ← LAN Kabel → Switch ←---→ TV ontvanger, Hue Bridge en andere Apparaten.

Reageer