Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik mijn Ubiquiti Cloud Gateway Max configureren

• June 26, 2026
  • 3 reacties
  • 4 keer bekeken

Ik heb een UCG Max gekocht ter vervanging van mijn oude USG. In de oude configuratie heb ik de KPN router verwijderd en het bekende TV script gedraaid en dat werkte prima. Ik heb nu een recente backup van mijn oude USG op de Max gerestored en vervolgens de USG door de Max vervangen maar dat werkt niet en de Max geeft aan dat hij geen internet heeft. Kennelijk moet je bij vervanging meer doen dan alleen de configuratie restoren.

Heeft iemand ervaring met vervanging en kun je aangeven hoe je dit gedaan hebt? Dank

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

3 reacties

Forum|alt.badge.img

ik heb in een vorige post al mijn stappen beschreven, is ondertussen ook al weer even geleden.
als je het niet kan vinden laat het even weten dan zal ik het nogmaals voor je opschrijven ;)

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2026

ik heb in een vorige post al mijn stappen beschreven, is ondertussen ook al weer even geleden.
als je het niet kan vinden laat het even weten dan zal ik het nogmaals voor je opschrijven ;)

Dank voor je aanbod om te helpen en ik heb je post gelezen. Ik ben er inmiddels zelf ook achtergekomen. Ik moest eerst de WAN verbinding conform "fabianishere" instellen zodat ik zonder KPN modem een internet verbinding kreeg. Daarna kon ik mijn backup op de Max restoren. Na opnieuw opstarten bleek de WAN configuratie weer verdwenen en heb ik die opnieuw ingesteld. Na een volgende restart werkte alles perfect conform mijn oude configuratie. Als laatste een nieuwe backup gemaakt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Wat mooi aangeboden dit. Ik wil niet veel zeggen maar dit maakt mijn werk wel een stuk makkelijker. 😊

Dank voor je aanbod om te helpen en ik heb je post gelezen. Ik ben er inmiddels zelf ook achtergekomen. Ik moest eerst de WAN verbinding conform "fabianishere" instellen zodat ik zonder KPN modem een internet verbinding kreeg. Daarna kon ik mijn backup op de Max restoren. Na opnieuw opstarten bleek de WAN configuratie weer verdwenen en heb ik die opnieuw ingesteld. Na een volgende restart werkte alles perfect conform mijn oude configuratie. Als laatste een nieuwe backup gemaakt.

Fijn dat je dit met ons deelt! Kan ik nog iets voor je doen?Â