Hallo, ik heb sinds deze week een KPN box 12 modem inclusief 2 wifi versterkers.
Bij mij in de gang hangt een accespoint van Ubiquiti. Dit accespoint krijg ik nu niet meer gekoppeld aan box 12. Het is overigens al wel een wat ouder accespoint (UAP-LR). Weet iemand of dit accespoint gekoppeld kan worden aan Box 12 en zo ja hoe kan ik dat dan het beste doen? Bedankt alvast voor de tip :-)
Goedemiddag Cees! Welkom op de KPN Community . Ik heb zelf niet persoonlijk ervaring met deze punten als ik eerlijk ben maar ik heb even gezocht. Ik zie andere topics waarin deze combo wel werkend is. Krijg je iets van een foutmelding terug?
mijn hele netwerk hier is unifi dus misschien kan ik je iets verder helpen.
In principe kan je deze AP gewoon bekabeld aansluiten op de box12. Als die al eerder gewerkt heeft is het een kwestie van de stekker erin en dan werkt het. Deze ap word gevoed via poe en dat zit niet op de box12 dus niet vergeten de poe injector te gebruiken of een switch die (het juiste type) poe heeft te gebruiken.
Als het niet werkt dan graag iets meer info van wat je hebt aan apparatuur en hoe het is aangesloten.
Gebruik je een cloudkey of de software van unifi voor het configureren of is deze AP standalone aangesloten?
Draadloos koppelen aan de box12 is iig niet mogelijk
Bedankt voor de reactie. Ik heb vanmiddag een andere switch gekocht. Deze week testen of het daarmee wel lukt!
Dan ben ik erg benieuwd naar jouw bevindingen Cees en dan zie ik jouw bevindingen graag tegemoet.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.