Skip to main content

Onze zonnenpanelen verbonden via een GoodWe omvormer die gebruik moet maken via WiFi.

Wil dit graag op de omvormer instellen maar de KPN Box 12 blokkeerd hiervan het WiFi signaal.

Nu zegt de leverancier van de zonnenpanelen dat:

 

Bepaalde boxen van KPN blokkeren de WiFi toegang met Solar-WiFi. Om dit te verhelpen dient de provider een aantal poorten open te zetten. Neem in dit geval contact op met je provider en vraag  om de volgende netwerkpoorten open te zetten:

22221

22222

443

Admin: Externe IP adressen verborgen

is het zo goed gedaan?


Hoi @Salvatoro, welkom. 

Als je deze stappen voor Port forwarding Box 12 hebt gevolgd staat het helemaal goed. Voor zover ik weet staat het nu goed. Heb je de omvormer nu op de wifi?


Ik ben er eindelijk uit…

Ik heb contact met GoodWe gehad en bij een KPN modem (in mijn geval een V12) moet je poort 20001 forwarden.

Dus een regel aanmaken (zoals bij Salvatoro hierboven):

  • Service: GoodWe 20001
  • Protocol: TCP
  • External Host: (leeg laten)
  • Internal Host: (staat al ingevuld, maar dat is het IP adres van de omvormer)
  • External Port: 20001
  • Internal Port: 20001

En daarna een reload op de WiFi stick van de omvormer geven.


@DJean66 super bedankt voor het aangeven van deze informatie. Ik heb je antwoord gelijk als beste antwoord gemarkeerd


Mooi verhaal... maar stel u laat volgend jaar nog meer panelen leggen met nog zo'n zelfde omvormer. Hoe doet u dat dan met die poort? Een poort kan namelijk maar naar 1 apparaat open gezet worden. Als u 2 apparaten heeft die dezelfde poort nodig hebben, dan heeft u een probleem…

Op tweakers.net zeggen ze ook dat deze poort open zetten niet hoeft.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2063272


Ook ik vind dit maar een raar verhaal, voor het benaderen van die GoodWe zou het principieel niet nodig moeten zijn om poorten te forwarden, die verbinding loopt immers via de portal van GoodWe en maakt dus alleen gebruik van uitgaande verbindingen. Voor uitgaande verbindingen zijn nooit port-forwardings nodig.


Nick, WJB,

Ik heb te vroeg gejuigt. Deze oplossing werkt ook niet…

Ik snap er niets van. Als ik op de modem inlog zie ik de omvormer met een IP adres. Er is dus een connectie met de V12 maar geen data verkeer. Maar als ik een reload van de WiFi stick geef, dan gaat er voor 5 minuten data naar de portal (de oranje LED op de omvormer brandt continue) maar na die 5 minuten gaat de LED weer 4x knipperen (probleem met de WiFi server) en is er geen dataverkeer meer.

Wie-o-wie kan me helpen….


Gebruikt u het Extra WiFi netwerk? 


Als ik een poort wil openen op mijn KPN BOX 12 EN IK VUL DAAR HET IP ADRES VAN MIJN OMVORMER IN DAN KRIJG IK DE MELDING VERKEERD IP ADRES


Maar waarom zou je een poort naar jouw omvormer willen forwarden?


Als ik een poort wil openen op mijn KPN BOX 12 EN IK VUL DAAR HET IP ADRES VAN MIJN OMVORMER IN DAN KRIJG IK DE MELDING VERKEERD IP ADRES

Hallo @sintgroen de hoofdletterstand van je typemachine blijft hangen, even na (laten) kijken. Is tegen de huisregels en noemt men schreeuwen.

Waarom heeft jouw zonnepaneelleverancier de installatie niet werkend opgeleverd? Dat behoort standaard zo te zijn, anders kan de leverancier niet testen of alle componenten goed samenwerken, inclusief de bijbehorende app om het verbruik de monitoren.

Als klant moet je daar zelf niets meer aan hoeven te doen, behalve de app af en toe in de gaten houden als je dat leuk vindt.

 


Hi @sintgroen! Ik zie dat je reageert in iemand anders’ topic. Dat maakt het al snel onoverzichtelijk. Ik wil je vragen een eigen topic aan te maken. Geef aan wat je al gedaan hebt, waar je op vastloopt en welke apparatuur je hebt. Dan kunnen we je het best helpen.