Skip to main content

Ik heb gemerkt dat als ik ga bankieren dat de (VDI) verbinding naar mijn werkgever wordt geblokkeerd.

Dit vindt ik heel vervelend want soms wil ik gewoon snel even schakelen…

Mijn vraag is dan ook hoe kan ik een uitzondering op deze regel in stellen, zodat de verbinding naar mijn werkgever in stand blijft.

 

Hi @Joopi1, als je verbinding geblokkeerd wordt is dat niet erg handig natuurlijk, ik snap dus goed waar je vraag vandaan komt!

Als je gaat internetbankieren, zal er een extra beveiliging in werking treden die blijkbaar niet zo goed samenwerkt met jouw bedrijfsnetwerk. Nu is dit iets waar we bij KPN niet echt kaas van hebben gegeten, zelf weet ik dus niet hoe ik je hier verder mee kan helpen. Wellicht kan @wjb hier meer over vertellen?

 


Helaas kan ik je hier niet bij helpen. Ik gebruik geen F-Secure.


Ik denk dat u dit het beste even kunt proberen, maar hier heb ik ook geen kaas van gegeten.


Ben je inmiddels iets verder gekomen @Joopi1? Wellicht met de tip van @TSR?


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het gelukt is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel  :slight_smile:


@Maja_ helaas @TSR verwijst naar een pagina om iets met policies in te stellen in de Business versie van F-Secure. KPN veilig is de HOME versie, en die heeft deze optie helemaal niet.

Maar zoals @TSR  zelf al zei hij heeft daar geen kaas van gegeten.

 

 

 


Ah, dan zit je daar inderdaad niet goed. Zou je anders eens contact willen zoeken met de HOME afdeling van F-Secure? Hopelijk kunnen ze er daar meer over vertellen!


Ik had ook problemen met KPN veilig bankieren en heb deze als volgt uitgeschakeld:

1) open KPN Veilig

2) klik op Antivirus

3) klik op instellingen 

4) klik op Veilig browsen 

5) onder Bankierbeveiliging kun je de optie uitzetten. 


Dank voor je toevoeging @A3G! Zou je dit eens willen proberen @Joopi1?


@A3G dank voor jou reactie.

Dat werkt inderdaad wel maar dat is natuurlijk niet de bedoeling…..

Hierdoor zet je de hele functionaliteit uit en dat is niet wat ik wil, want die functionaliteit is heel nuttig.

Ik wil alleen een uitzondering maken voor Ă©Ă©n verbindingen waarvan ik heel zeker ben dat die veilig is (namelijk het bedrijfsnest werk)

 


Dat je de functie liever niet helemaal uit zet, snap ik heel goed! Zou je anders toch eens contact willen zoeken met de HOME afdeling van F-Secure? De mensen daar weten uiteraard precies hoe het product werkt, en of het mogelijk is om ergens een uitzonderingsregel in te voeren :slight_smile:


Heb je inmiddels contact gehad met F-secure @Joopi1? Ik hoop van harte dat ze daar een trucje weten om dit voor elkaar te krijgen, zo ja zou je dit hier dan willen delen zodat eventuele meelezers ook weten hoe dit in te stellen valt?


@Maja_ Ik heb contact opgenomen met de F-Secure helpdesk. Hun antwoord ik heel duidelijk “Er is geen mogelijkheid om een specifieke url uit te sluiten van “Bankierbeveiliging”.

De enige optie die je zou kunnen gebruiken is de optie “Mijn huidige verbindingen niet onderbreken”, maar dan schakel je de beveiliging uit voor alle verbindingen die er zijn op het moment dat je de site van de bank benaderd.

Dit is natuurlijk een risico, want als er malware op de computer staat met een open verbinding naar zijn server dan werkt de beveiliging niet.

Het is jammer maar helaas.

 

 


Erg jammer dat het echt niet mogelijk is, maar we weten dat tenminste wel echt helemaal zeker nu :grimacing: Bedankt voor het delen!