Skip to main content

camera’s in het interne netwerk worden gezien en zijn te benaderen.

Deze hebben een dhcp binding gekregen en daarna een port forwarding.

Helaas blijven deze poorten gesloten en kan ik van buiten het interne netwerk niet bij de beelden van de camera’s komen.
De diverse handleidingen zijn compleet gevolgd maar helaas zonder resultaat.

de hulp van de telefonische klanten service is niet optimaal, dame wist niet wat ik precies wilde en verwees mij door naar de plus service waar ik zeven euro per maand voor zou moeten betalen.
Verder werd ik ook verwezen naar dit forum maar hier lees ik ook meer problemen dan oplossingen.

Wie heeft voor mij een stappen plan om twee dahua camera’s werkend te krijgen op een box 12 van kpn. En dan niet het interne gedeelte maar de aansluiting om buiten het netwerk deze camera’s te kunnen benaderen.

Kunt u een schermafdruk plaatsen van de poort forwardings die u nu ingesteld heeft?


de ingestelde port forwarding.
 

 


Via WiFi kunt u de camera bekijken op ip 192.168.2.108 poort 8282?

Maar via 4G lukt het niet op ip 86.90.xx.xx poort 8282?

Hoe bekijkt u de camera? Gewoon in de browser? Of gebruikt u daar een app voor?


intern werkt het probleemloos dus via 192.168.2.108:8282 dan kom je netjes in de inlog pagina van de camera.

Via 4g werkt het niet het ip4 adres begint trouwens met 84.84

Het werkt niet met de ap van dahua en ook niet via de browser.

de app is dmss


Dit is in de app in te stellen.


Ok. U heeft 8282 zelf zo gesteld? Want als ik een beetje Google, dan is de standaard poort van Dahua volgens mij anders toch? Er zijn geen andere poort forwardings die poort 8282 gebruiken? 


Geen 8282 conflicten.

de standaard poort 37777 werkt ook niet.

Ergens in de software van de box wordt iets niet goed doorgegeven.


Heeft u ook nog andere apparaten die het via 4G wel goed doen? Met dat 84.84.xx.xx adres?

84.84.xx.xx staat in de KPN Box ook rechts boven?


geen andere apparaten die via 4g verbonden zijn.

en ja het ip adres 84.84.xx.xx staat netjes rechts bovenin de web interface.

 

 


Misschien weet @wjb hier nog iets zinnigs over te zeggen?


Als je in die app op de telefoon alleen het IP adres wijzigt van 84.84.x.x naar 192.168.2.108 en de telefoon op de wifi aansluit kan je dan wel de camera wel benaderen?


Dan werkt het als een tierelier.😇

Buitenhuis werkt het dus niet, het ip adres wordt niet herkend.
Bug in de box 12????????


Werkt het ook via een wifi verbinding elders.

Dus niet via 4G maar via de wifi van de buren of jouw werk.

Zo nee, start de V12 eens opnieuw op.

Zo ja, verander de gebruikte APN op jouw telefoon.

 


Wifi vanuit de buren werkt ook niet.

Box 12 zal vanavond opnieuw opgestart worden ben nu niet thuis maar aan het werk.

Mobile telefoon via vodafone netwerk werkt ook niet.


De huisgenoot heeft de box 12,  30 seconden van het stroom gehaald en daarna weer aangesloten.

Helaas geen verandering.


Ik moet je zeggen dat dit mijn pet ook te boven gaat, @puppie007. Ik heb wel deze linkjes voor je:

 

Ik hoop eigenlijk dat @wjb nog ideeën heeft. 😇😇 


Hallo @puppie007 

 

Je moet volgens de handleiding en hun eigen Wiki pagina minimaal 2 poorten forwarden.

Poort 37777 TCP

en poort 80 TCP

Poort 80 heb jij dan veranderd in de camera naar 8282?

Dan moet je dus i.p.v. poort 80 die 8282 forward zo laten.

 

Je zou ook nog 37778 UDP en 554 TCP kunnen forwarden als bovenstaande 2 niet genoeg zijn.


@ GeSP  ik zal morgen eens kijken of dat gaat helpen.

@Denise_ die handleidingen had ik al gevonden en ook uitgevoerd.

Vreemde is dat ik bij de buurman hetzelfde doe maar dan bij ziggo en dat werkt meteen.         


Hallo @puppie007 

 

Is het nog gelukt?


alle poorten opengezet maar helaas het modem blijft vervelend en laat niks zien.

En om hier nu een plus abonnement van vijf euro per maand voor hulp te gaan aanvragen gaat mij te ver.

De geluiden in huis gaan al op om naar ziggo te verhuizen maar dat gaat mij nu nog net te ver.


Je gebruikt wel dat 84.84 ip-adres als je het via 4G of via de WiFi van de buren probeert?


ja zekers ipv6 wil niet in de app.

 


Haal alle poort forwardings eens weg en zet de camera tijdelijk in DMZ. Met de nadruk op "tijdelijk". Want dit is absoluut geen oplossing. 

En gebruik bij voorkeur de webinterface en niet de app.


de camera doet het met het interne ip adres 192.168.2.108 en dan via de web interface van Dahua.

dus in de dmz zet ik dan het interne adres welke het gewoon doet.


de camera doet het met het interne ip adres 192.168.2.108 en dan via de web interface van Dahua.

dus in de dmz zet ik dan het interne adres welke het gewoon doet.

En... wat probeert u te zeggen? Doet dan http://84.84.xx.xx:8282/ het via 4G?