Skip to main content

camera’s in het interne netwerk worden gezien en zijn te benaderen.

Deze hebben een dhcp binding gekregen en daarna een port forwarding.

Helaas blijven deze poorten gesloten en kan ik van buiten het interne netwerk niet bij de beelden van de camera’s komen.
De diverse handleidingen zijn compleet gevolgd maar helaas zonder resultaat.

de hulp van de telefonische klanten service is niet optimaal, dame wist niet wat ik precies wilde en verwees mij door naar de plus service waar ik zeven euro per maand voor zou moeten betalen.
Verder werd ik ook verwezen naar dit forum maar hier lees ik ook meer problemen dan oplossingen.

Wie heeft voor mij een stappen plan om twee dahua camera’s werkend te krijgen op een box 12 van kpn. En dan niet het interne gedeelte maar de aansluiting om buiten het netwerk deze camera’s te kunnen benaderen.

nee via het 84 nummer doet de camera het niet.

je vraagt of ik het in dmz wil zetten zet ik daar het interne ip nummer neer dus 192.168.2.108 dat is het ip van de camera.

En dan zeg ik dat het intern wel werkt dus via 192 werkt het.


Met de camera in dmz en uit de portforwarding werkt het ook niet.

Nog meer trukjes die ik zou kunnen proberen.


Wat geeft deze tool aan op poort 554, 8282 en 37777  als de camera in dmz staat.

https://canyouseeme.org/


Hoi,

Vandaag geen mogelijkheid om dit te proberen. kom hier zo snel mogelijk op terug.


En in de dmz staat 192.168.2.108 daar waar de camera op staat.

Ik blijf erbij dat er een bug in de software van de box zit. intern werkt het als een speer.


Hallo @puppie007 

Kun je eens een schermafdruk plaatsen van de IP instellingen van de camera zelf?


Waarom zou je dat willen weten.

Intern werkt het als een speer.

 

 


Ik wil controleren wat er bij de default gateway ingesteld staat, als deze verkeerd ingesteld is werkt het intern wel en extern niet.


het plaatje laat zien wat ik heb moeten instellen niks meer en niks minder.

 


Is het mogelijk om direct in de camera in te loggen met een browser, wat ik nu zie zijn instellingen van de app behorende bij de camera.

Bij een KPN modem zou de camera de volgende gegevens moeten hebben:

IP adres: 192.168.2.108 (hiervan weten we dat deze klopt)

subnetmask: 255.255.255.0

Gateway adres: 192.168.2.254


Heb je nog naar bovenstaande gekeken, @puppie007?


ja die instellingen staan goed.
ik krijg nog steeds een login timeout.

 


Hmm, ik ben bang dat ik het ook niet weet. Misschien kun je dit navragen bij de fabrikant van de camera's? Zij zullen hier vast en zeker handleidingen voor hebben.


ik ga er maar eens een fritzbox aanhangen.

Kijken wat die wil doen.
Ik blijf erbij dat er in de experiabox iets niet goed gaat.
Zelfde camera bij de buurman opgehangen enigste verschil is dat dat een ziggo aansluiting is en daar werkt het meteen.

Ik houd jullie op de hoogte als ik verder ga met de fritzbox.