Skip to main content

Hoi,

Ik wil graag op 2 punten de wifi versterken met superwifi, achter in huis en op de bovenverdieping (richting zolder)

Ik heb een VP10 en er wordt morgen een VP10A opgestuurd.

Mijn vraag is, kan ik met de VP10A de 2 verbeteringen creƫren met 2 superwifi schotels?

Mij is vertelt (en daarom wordt deze opgestuurd) dat dat met de VP10A wel kan zonder schotel bedraad in de meterkast (je hebt dus genoeg aan 2 schotels) en dat dat met de VP10 niet kan (en dat je dus 3 schotels nodig hebt.

Iemand ervaring hiermee?

Groeten Hanzi


*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Bij elk modem moet een 1 schotel bedraad worden aangesloten, ook met de V10A. Het enige verschilĀ tussen alle modellen is dat bij de V10A de wifi op het modem mee werkt aan een Mesh netwerk. Bij alle andere modellen wordt de wifi op het modem helemaal uitgezet.Ā 

Met de V10A heb je dus wel wat meer flexibiliteit, als er bv een kabel naar de woonkamer loopt kan daar het 1ste super wifi punt staan.Ā 

Dus als dit telefonisch is verteld dan hoop ik dat een moderator straks op basis van jouw gegevens de betreffende medewerker kan aanspreken hierop, want zijn/haar informatie klopt niet.Ā 


Hoi @Hanzi01, welkom op het forum! Zoals @gjtmĀ noemt moet het eerste superwifipunt met een kabel worden aangesloten worden op de experiabox.
Het verschil tussen je V10 en de V10a die je straks krijgt is dat bij de V10 wifi uit wordt gezet dus dat je om wifi te hebben in de buurt van je experiabox het superwifipunt er effectief naast moet zetten.
Met de V10a mag hij elders staan (maar wel met kabel).

Ik hoop dat dit je wat duidelijkheid verschaft!
Als je je gegevens in je profiel invult zal ik de collega hier nog even op aanspreken!


@Hanzi01, ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat je vraag beantwoord is.
Mocht je verder nog vragen hebben weet je ons te vinden!


Gaat er mij niet om dat de collega aangesproken wordt.

Misschien kan kpn duidelijker communiceren betreffende superwifi want dit is nergens benoemd.

Voor mij zo duidelijk dat ik geen superwifi hoef want ga geen 150 euro betalen voor iets dat nieuwe klanten gratis krijgen terwijl ik al jaren met mijn gezin klant zijn op alle vlakken van kpn (alles in 1 en 2 mobiele abonnementen)


Voor mij zo duidelijk dat ik geen superwifi hoef want ga geen 150 euro betalen voor iets dat nieuwe klanten gratis krijgen terwijl ik al jaren met mijn gezin klant zijn op alle vlakken van kpn (alles in 1 en 2 mobiele abonnementen)

Dat is een keuze die je zelf moet maken. Nieuwe klanten kregen de keuze uit of 2 gratis SuperWiFi punten of 6 maanden korting. Die korting heb jij ook ooit gehad en ik zal dus niet weten waarom dit weer het geval zal moeten zijn. ;)Ā Ā 


@ChrisWissinkĀ jij hebt zeker kpn aandelen omdat je als klant zo reageert


@ChrisWissinkĀ jij hebt zeker kpn aandelen omdat je als klant zo reageert

Hoezo moet ik aandelen hebben? Die korting die iedere vaste klant dan moet krijgenĀ wordt weer doorberekend aan andere klanten. KPN is geen liefdadigheidsinstelling, maar gewoon een bedrijf die winst moet maken.Ā  Dus volkomen logische beslissing om die korting alleen aan nieuwe klanten te bieden. Bij andere providers is dit beleid overal hetzelfde.Ā