Skip to main content

Hoi,

Ik heb sinds jaar en dag gebruik gemaakt van een kpn mobiel unlimited data abonnement op een iphone als hotspot voor mn laptop. Het heeft altijd vlekkeloos gewerkt. Recentelijk ben ik echter overgestapt naar een nieuwe telefoon (Fairphone, android) en sindsdien werkt alles hetzelfde, behalve Steam - er kan geen verbinding worden gemaakt met de Steam servers. Ik heb het hele internet afgezocht voor oplossingen maar tot nog toe nog niks kunnen vinden dat werkt (oa. firewall, ports). Ik vermoed dat het specifiek ligt aan bepaalde netwerk instellingen vanuit of de hotspot, of kpn mobiel. Kan iemand mij wellicht helpen hierbij? Lichte wanhoop hier inmiddels haha..

Groetjes, Yannick

Hoi @Yannick856 en welkom op het forum! Pff, erg specifiek probleem lees is. Gek dat alleen dit sinds je nieuwe Fairphone niet meer werkt. 😕 Ik denk niet dat het aan onze netwerkinstellingen ligt, dan zou je dit probleem ook moeten hebben op je iPhone. Als je je simkaartje daar weer in plaatst, gaat het dan wel weer goed met de Steam servers? Dan ligt het in elk geval niet aan het netwerk/je laptop/Steam. De kans is dan groot dat het iets in de instellingen van de Fairphone is, maar dat gaat helaas buiten mijn kennis om. Wellicht is contact met Fairphone/Steam hierover dan een beter plan. 


@Sanne_M Dankjewel voor je antwoord! M'n iPhone is helaas al even geleden verkocht; het duurde even voordat ik Steam ging gebruiken. Ik heb in de tussentijd echter wel een (schijnbaar) werkende oplossing gevonden, namelijk een alternatieve KPN internet APN setup, die ik heb gevonden via verschillende posts op dit forum. Dus hopelijk blijft dit verder werken.


Fijn! Super dat je toch een oplossing hebt gevonden. Ik duim voor je dat het blijft werken, en game-se! 🎮


hallo @Yannick856 mijn fairphone hapert ook met sommige data verbindingen, kan je me vertellen welke apn instellingen bij jou werkte, ik heb er nog geen gevonden.

dank!


@jurwh Ik gebruik KPN/Hi Mobiel Internet, met als APN portalmmm.nl


@Yannick856 dank voor je info de APN werkt!

Ik had APN “advancedinternet” al gevonden, die werkt wel maar ik las dat die minder veilig is dan APN “internet”.

heeft iemand daar misschien meer info over en geldt dit ook voor APN "portalmmm.nl”