Skip to main content

In januari ben ik overgestapt van XS4All naar KPN. Ik kreeg de KPN Box 12 toegestuurd. De installatie verliep goed en alle apparaten konden met het wifinetwerk verbonden worden. Alleen mijn printer (HP ENVY 7830) ging herhaaldelijk offline, hoewel dit apparaat wel goed verbonden is met het wifinetwerk en altijd correct wordt weergegeven in het wifi-overzicht op de servicepagina van de KPN Box (mijnmodem.kpn). De wifi-verbinding tussen de printer en de KPN Box lijkt dus goed te werken. Ook met andere apparaten heb ik geen verbindingsproblemen. De printer staat naast een desktopcomputer die zonder problemen met de KPN Box verbonden is. De printer kon alleen weer online gebracht worden door de printer uit en weer in te schakelen, wat op den duur erg hinderlijk is.

 

Ik heb contact opgenomen met HP om het probleem op te lossen. We hebben veel pogingen gedaan (printer naar fabrieksinstellingen, wifi opnieuw instellen, drivers opnieuw installeren, DHCP uitschakelen en statisch IP-adres toewijzen, andere printerpoort enz.) maar dat hielp allemaal niet. Nu heb ik mijn oude Fritzbox 7590 van XS4All weer geïnstalleerd, en dat bleek het probleem op te lossen. Met de Fritzbox blijft mijn printer continu online.

 

Omdat mijn xs4all-abonnement beëindigd is, moet ik de Fritzbox en de oude tv-decoders eigenlijk terugsturen. Dat wil ik zo snel mogelijk doen, maar dan wil ik wel dat mijn printer zonder problemen online blijft. Welke instellingen kan ik nog proberen op de KPN Box om dit probleem op te lossen?

 

Geprobeerd om wifi 6 uit te zetten? Veel devices hebben hier nog moeite mee. Kleine kans maar je kunt het iig proberen.

 

Onder Wifi → Advanced kun je de wireless mode wijzigen naar 801.11b/g

 


De KPN Box had een bug waardoor sommige apparaten zoals printers steeds kwijt waren. Op dit moment word er een update uitgerold die het probleem oplost. 


Bedankt. Wifi 6 had ik uitgezet vanwege een oude laptop, maar de printer heb ik vorig jaar gekocht.

Enig idee wanneer de update van de KPNBox komt?


Je had de update naar firmware versie 310 eigenlijk al gehad moeten hebben.


Er is bij het installeren een update geweest, ik weet niet naar welke versie. Maar die update loste het probleem dus niet op.


Er is bij het installeren een update geweest, ik weet niet naar welke versie. Maar die update loste het probleem dus niet op.

Heeft u al eens ingelogd op de KPN Box om te checken wel versie er nu geïnstalleerd is?


Hierboven heb ik even een screenshotje geplaatst. Hopelijk staat die info erbij.


Hierboven heb ik even een screenshotje geplaatst. Hopelijk staat die info erbij.

Ja, 3de regel, achter Software Version. Dat eindigd op "20C". Dat moet "310" worden. Nog even geduld dus... 🥴