Skip to main content

Ik heb een nieuwe Box 12 (januari 2022) op KPN Glasvezel en een nieuwe Hue Bridge (januari 2022) via ethernetkabel op poort 1 van Box 12 aangesloten. Box 12 wifi werkt goed en de Hue bridge stuurt Hue lsmpen via Zigbee goed aan. Heb Hue bridge herkenning nodig voor Hue gebruik op afstand. Ik hebĀ uren op dit forum gezocht en alles geprobeerd maar krijg de Hue bridge niet aangesloten op de Box 12. Ik zie veel forumleden met hetzelfde probleemĀ Weet iemandĀ hoe dat moet?

Het is dus de servicetool voor resets die hierboven gelinkt is die mij WEL hielp :-)

Succes!

Oh, als het werkt, wil je dat hier dan melden, of als je een andere manier hebt gevonden? Dank je namens toekomstige mede-lotgenoten!


@OBB TPĀ Dank voor je reactie! Ja, de reset via de knop op de box isĀ bij mij wel gelukt. Ik had het admin wachtwoord en instellingen voor UPNPĀ aangepast (had gelezen dat dat een oplossing kon zijn, maar werkte ook niet),Ā en die waren allemaal terug naar fabrieksinstellingen. Ik ga het nog een keer proberen via de KPNĀ site.Ā 
Met opnieuw installeren van de bridge, hoe heb je deze verwijdert daarvoor? Als ik m verwijder uit de Hue app of de app helemaal verwijder en ik installeer de bridge opnieuw, dan vindt-ie wel direct mijn lampen met de benaming en scĆØnes die ik eerder heb opgeslagen. Gaat dit goed of moet ik de hue ook eerst helemaal resetten voordat ik m opnieuw koppel met de bridge?Ā 
Ā 

Ā 


Ā 

Ā 


Voorzover ik mij herinner heb ik de bridge met knopje (klein, paperclip, ligt diep) gereset. Toen ik herstartte herkende de bridge mijn lampen ook. Dus dat loopt dan via de Hue cloud kennelijk of zo.

Vee succes, ik kan ook niet meer bedenken.Ā 


Zijn er nog mensen met suggesties? Want resetten via het kastje of online modemĀ werkt niet. Ik heb de hue bridge ook terug gezet naar fabrieksinstellingen, niks werkt.Ā 
Iemand van KPN misschien die weet wat ok nog kan proberen? @Marcia_Ā 

Ā 


Ik heb echt met je te doen, Wyke16. Ken het gevoel! Wellicht kun je het modem omruilen en dan opnieuw proberen?

Mag ik je vragen om hier te melden wanneer je succes hebt, dan hebben toekomstige gebruikers ook iets aan jouw lesson learned 🙂 Dank!


@OBB TPĀ Ik heb het net gevonden! Het zit in de wifi instellingen van mijn iPhone. Wanneer je ā€˜beperk IP-adrestrackingā€™Ā uitzet kan de bridge wel gevonden worden.Ā 

Ik heb de bridge net verbonden en daarna de boven genoemde functie van iPhone weer teruggezet, en dit lijkt goed te gaan. Ik weet iig waar het aan ligt.Ā Ā 

Je vind de wifi-instellingen door op de i te klikken naast de wifi-verbinding.Ā Ā