Skip to main content

Hallo!

 

Ik heb thuis problemen met mijn Hue bridge die op 5ghz zit en daardoor niet goed funtioneerd, hoe kan ik instellen dat het via 2.4 ghz werkt? Ik heb gelezen dat het dan wel moet werken

ik ben niet zo goed hierin haha.

De Experiabox v12 hangt er hier in huis met 3 superwifi’s

 

alvast bedankt,

Dylan

Het is een nieuwe bridge uit de verpakking, de oude is gebleven in het andere huis. Dus nee heb nog geen reset gedaan

In het andere huis ook KPN? Welke Experiabox? 


Het is een nieuwe bridge uit de verpakking, de oude is gebleven in het andere huis. Dus nee heb nog geen reset gedaan

In het andere huis ook KPN? Welke Experiabox? 

Andere huis was ziggo en daar werkte het foutloos.

 

heb de bridge nu opnieuw opgestart met andere netwerkkabel en werkt nu (voorlopig). Maar ik zie em nu nogsteeds niet staan tussen de apparaten in de modem?


Oplossing is gewoon de app van de telefoon verwijderen en opnieuw instellen

 


IK heb het probleem ook gehad, de bridge te dichtbij het modem.

Veel storingen, beter is het aan te sluiten ver weg van het modem. Als je de zwarte super wifi versterker hebt, zou ik hem daar op aansluiten.


Hoi @Dylan Terol, welkom op ons forum!
Hoewel ik hier vooral topics voorbij zie komen waar het niet werkt moet het volgens mij gewoon kunnen werken. Heb je nog een oplossing kunnen vinden? Had je de stappend die @mink2u hierboven noemt ook geprobeerd?


Dat de Bridge niet werkt dichtbij het modem is onzin. Die van mij hangt er letterlijk 20cm probleemloos onder. Dat maakt echt niks uit. Je verbindt hem alleen maar bekabeld aan het modem. En de origineel bijgeleverde netwerkkabel is ook maar een meter ofzo.

Zigbee kanaal al eens proberen te wijzigen onder bridge instellingen? 

 

In mijn Fritz, vind ik de Bridge terug onder een vreemd nummer, maar dit had ik ook op welk ander modem die ik altijd heb gebruikt van ziggo/kpn. 

 

Als je daar op klikt krijg je een Hue webinterface met alleen maar text. Meer kan je er niet mee. 

Of heb je misschien een switch tussen het modem en de Bridge? Geef die dan ook even een reset. Wil vaak ook helpen. 


@JeroenB22  Ik heb zowel de zigbee bridge als de hue bridge geinstalleerd.

Ik ben begonnen met alleen een hue bridge en inderdaad als ik hem bedraad aansluit dicht bij het modem, krijg ik af en toe een storing in het hue systeem. Erger nog een update van de bridge werkt niet.

Toen ik hem op een andere plaats (aangesloten op superwifi) kwam de update wel door en sindsdien ook geen storingen meer.

 

Heb evenwel ook een zigbee bridge ook geïnstalleerd, deze wel bij het modem en die geeft geen problemen.

@Dylan Terol  ik zou het toch eens proberen, mij heeft het in ieder geval wel geholpen en de update die ik dus niet dicht bij het modem kon doen, maar wel op een andere plaats heeft dit bevestigd.


Hallo!

 

Momenteel na het vervangen van de netwerkkabel werkt alles naar behoren! Ik ben nu een weekend weg en ook van afstand werkt het. 
 

zodra het weer de zelfde kant opgaat, ga ik jullie stappen proberen. Ik heb witte superwifi’s zijn die anders als de zwarte variant? @JeroenB22 @mink2u 


Ik heb witte superwifi’s zijn die anders als de zwarte variant? @JeroenB22 @mink2u 

Ja... de witte zijn wit en de zwarte zijn zwart. Dus da is heel anders …

Verder heeft de zwarte 2 poortjes aan de achterzijde. En de witte maar 1.

De zwarte ondersteund WiFi 6. Verder maakt het niet veel uit.