Skip to main content
Vraag

Hulp gezocht bij het van buiten benaderen van poort 50001-50003 via Fritzbox 7590AX

• October 18, 2025
  • 16 reacties
  • 116 keer bekeken

Hallo,

Zit al een paar uurtjes te tobben met port forwarden op mijn 7590AX. Volgens mijn Fritz is alles ingesteld, maar ik kan van buiten de poorten niet benaderen. Heb hier al een draadje gevonden met iemand met een soort gelijk probleem, maar helaas stond daar de oplossing niet bij.

Ik wil van buiten UDP poort 50001-50003 en die forwarden naar een apparaat met een intern ip adres. Dit adres zie ik ook in het lijstje van de Frtizbox dus het leek appeltje eitje, maar helaas krijg het niet werkend.

Firmware is laatste stand, een reboot gedaan en ingelogd met Fritz account.  Andere pc met ander IP adres getest maar niets lijkt van buiten benaderbaar te zijn?  

Zal vast iets simpels zijn, maar ik zie het even niet. Wie heeft de "gouden tip” ?

Apparaat is intern wel op de bewuste poorten te benaderen. 

Groeten,

Michel

16 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 18, 2025

Werken de port forwarden voor lagere nummer wel? De rangen 49152–65535 zijn zogenaamde ephemeral porten, dus voor tijdelijk gebruik. Het kan zijn dat Fritzbox of KPN deze blokkeren.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 18, 2025

Die test had ik al gedaan maar zonder succes helaas. Toch bedankt voor je reactie 👍

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 18, 2025

Je hebt de Fritzbox rechtstreeks aangesloten? Of zit er nog iets voor? Kan je wellicht screenshot delen van je instellingen? ​@FluxFM 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 18, 2025

Je bedoeld het apparaat wat verbinding moet maken? Die zit niet rechtstreeks. Wel goede tip, ga ik testen. Thanks 👍

• October 18, 2025

Heb je de Fritzbox rechtstreeks op het glasvezelkastje aangesloten? Of zit de Experiabox/KPN Box er tussen?

Dat is wat ​@ikheetjeff bedoelde.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@FluxFM welkom op de KPN Community, ben je er nog uitgekomen? Het is inderdaad even goed om uit te zoeken of de FRITZ!Box rechtstreeks met het aansluitpunt van KPN is verbonden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Ben helaas nog niet verder gekomen. Ook niet met het device direct aangesloten. 

• October 22, 2025

Je gebruikt toch geen online poortscanner om te controleren of de poorten open staan? Want dat werkt niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Ja gebruik ik eigenlijk wel 😊 lastige is dat ik heb een applicatie op mijn iPad die ook geen verbinding maakt als ik hem internet toegang geef via mijn iPhone. Punt is dat de iPad (2) verouderd is. Daar zou zomaar het probleem in kunnen zitten. Ga er denk ik nog wat euro’s aan wagen om de applicatie op mijn iPhone te kopen. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 22, 2025

Kun je een screenshot van je forwarding plaatsen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Heb de software ondertussen op mijn iPhone. Op mijn wifi netwerk gaat dit uitstekend. Maar vanaf buiten niet. Nu zie ik op de site van de leverancier dat wellicht de kpn APN instellingen van invloed kunnen zijn. Maar dat heb ik ook aangepast maar nog zonder resultaat. Weet dat het bij mijn vorige fritzbox wel heeft gewerkt. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 22, 2025

Mag ik vragen wat je probeert te bereiken, type apparaat ?
Je mag je screenshot weer verwijderen ​@FluxFM, want je heb je home ip niet afgeschermd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Mag ik vragen wat je probeert te bereiken, type apparaat ?
Je mag je screenshot weer verwijderen ​@FluxFM, want je heb je home ip niet afgeschermd.

Ik probeer een SDR ontvanger te benaderen. Heb het ondertussen werkend. Maar de manier waarop is erg vaag. Ik gebruik nu een VPN. Via deze VPN werkt het? Uit de categorie vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan.

Als ik de VPN uitschakel dan krijg ik de melding network down, maar met een VPN ingeschakeld dus niet.  Kan het niet echt verklaren, maar ben wel blij dat het werkt. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 22, 2025

VPN brengt je direct binnen in je interne netwerk, dus je forwarding wordt ergens toch nog geblokkeerd of je forwardt niet de juiste poort door.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

@bnh Die snap ik even niet? Ik gebruik een commerciële VPN waarmee je bijvoorbeeld ook formule 1 kunt kijken. Deze staat los van mijn lokale netwerk. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 22, 2025

@bnh Die snap ik even niet? Ik gebruik een commerciële VPN waarmee je bijvoorbeeld ook formule 1 kunt kijken. Deze staat los van mijn lokale netwerk. 

Oh, ik ging ervan uit dat je de interne WireGuard VPN op je FB gebruikte. Dus je host je eigen VPN server thuis en maakt van buitenaf verbinding daarmee.