Skip to main content

Een kennis van mij heeft bij mij thuis het netwerk ingesteld. Helaas kan ik niet meer bij hem terecht voor ondersteuning. Ik ben sinds kort overgegaan van Ziggo naar KPN. Bij Ziggo stond mijn modem in Bridge modus en werkte alles naar behoren. Maar nu loop ik tegen wat issues aan. Ik heb wel een klein beetje netwerkkennis maar nog niet voldoende, blijkt nu.

Ik ben al veel aan het rondlezen geslagen maar heb nog geen werkende oplossing voor mijzelf. KPN gebruikt 192.168.2.* terwijl mijn UDM Pro (en alles er achter) draait op 192.168.1.*

Ik heb DMZ op het modem aangezet op het MAC adres van mijn UDM Pro. Maar ik krijg geen OpenVPN verbinding met mijn Synology NAS.

Is het wijsheid om mijn hele thuisnetwerk om te zetten naar 192.168.2.* of kan ik, met wat instellingen, mijn systeem wel werkend krijgen?

Mocht ik niet voldoende informatie hebben gegeven dan hoor ik het graag.

Hi @Eddie_69! Dat is een ingewikkeld probleem. Ik heb een paar soortgelijke topics gevonden. Maar daarbij maakt het nog wel uit welk modem je hebt. Zo zie ik in veel topics antwoorden op wat je kan doen als je dit wilt instellen op de Experia Box V10. 

Wil je aangeven welke Experia Box je van ons hebt gekregen?

Verder moet ik eerlijk bekennen dat ik zelf inhoudelijk geen antwoord voor je heb. Maar ik heb vertrouwen dat we er samen uit gaan komen. 🙂


Als jij jouw UDM Pro als DMZ Host ingesteld hebt op jouw Experia/KPN Box en op de UDM pro verder geen aanpassingen hebt doorgevoerd dan moet het gewoon werken.

Ik neem wel aan dat jij het cliënt profile (.ovpn) aangepast hebt en daar het publieke IP adres van jouw nieuwe KPN aansluiting hebt staan.

Heb je dit ook via 4G of vanaf een netwerk buitenshuis gecontroleerd?


Ik heb de box 12 van KPN.

 

Ik maak gebruik van de ****.synology.me als toegang. Maar dankzij de opmerking van wjb ben ik daar achter gekomen. En die ***.synology.me heeft dus geen verbinding meer met mijn netwerk. Dus ik zal het daar moeten gaan zoeken.

Ik zie nu wel op mijn UDM Pro dat hij het juiste IP adres heeft gekregen van de box 12 (het toegewezen DMZ IP adres).

Dank zover voor jouw/jullie hulp.


Als jij op deze site jouw synology.me domein invult krijg je dan hetzelfde IP adres als dat op deze site getoond wordt?


Thanks wjb, goede richting op gewezen. Heb het nu werkend! Topper!


@Eddie_69 blij dat het is opgelost! Ik sta altijd weer positief versteld van de antwoorden van @wjb.