Skip to main content

Help aub! Ik probeer mijn Hyundai soundbar aan te sluiten op mijn tv, maar ik krijg geen geluid. Het heeft wel gewerkt, maar nu ik verhuisd ben en KPN heb lukt het niet. Help!

Hallo @L en L 

 

Hoe heb je die soundbar aangesloten op de TV, via een HDMI kabel?

De HDMI kabel moet in dat geval aangesloten zijn op de HDMI ARC of eARC poort van de TV.

 

Anders graag meer informatie hoe je de soundbar hebt aangesloten en welke merk en type TV je hebt.


ALs je een tv decoder van kpn hebt is de simpelste manier. De decoder aan sluiten op de hdmi ingang van de sound bar en vervolgens de hmdi out van de soundbar aansluiten op de tv. 

Zorg er vervolgens voor de op de soudbar de juiste hmdi ingang actief is. En op de tv de juiste ingang gekozen is. 


De HDMI kabel is inderdaad aangesloten op de HDMI ARC poort. Ik heb een Samsung UE46F6510SS. Maakt het trouwens uit op welke HDMI poort mijn tv aangesloten is? 


Het zou niet uit moeten maken op welke HDMI poort de TV ontvanger is aangesloten op de TV zolang het niet de ARC poort is.

Of heb je het over een HDMI poort van je soundbar, dan zou de TV HDMI ARC poort op de HDMI in poort van de soundbar aangesloten moeten zijn.

Als je soundbar 2 HDMI poorten heeft zou je het ook zo aan kunnen sluiten zoals @eduard-w aangeeft.

 

Als de soundbar maar 1 HDMI poort heeft, staat de uitvoer van het geluid dan nog wel ingesteld op de ARC poort?
Misschien is de instelling verloren gegaan tijdens de verhuizing omdat de TV een tijd spanningsloos is geweest.
Wel vreemd in dat geval dat je helemaal geen geluid krijgt, dan zou je verwachten dat je via de TV speakers geluid hebt.

Volgens de handleiding van Samsung voor die TV zou je ARC zo in moeten schakelen:


ARC
ARC maakt het mogelijk om digitaal geluid uit te voeren via alleen een HDMI-kabel. ARC is echter alleen beschikbaar bij AV-ontvangers die ARC ondersteunen.
Als u ARC wilt gebruiken, schakelt u deze functie in vanuit het menu van het Anynet+ (HDMI-CEC)-apparaat Ontvanger.

 

 


Hi @L en L, ik zie dat de community je al te hulp is geschoten, top!

Is het gelukt om hem weer aan de praat te krijgen, en zo ja hoe precies? Hoor het graag 😊


Ja het is gelukt! Ik heb de HDMI van de soundbar in de ARC poort gedaan en het geluid werkt. Wel vreemd, want ik weet heel zeker dat ik dit al geprobeerd had en er geen geluid was. Ik heb verder niks met de instellingen van de tv gedaan. Hoe dan ook ik ben erg blij dat het weer werkt! Super bedankt GeSp en eduard—w voor jullie snelle reacties! 


Graag gedaan en fijn dat het gelukt is en je weer geluid hebt.


Ah helemaal super @L en L! En bedankt dat je nog even deelt wat de oplossing was 😊