Skip to main content

Hallo,

 

ik heb 5 portforwarding rules in mijn experiabox10A , als ik een 6e wil toevoegen haalt hij een van de bestaande weg.

Als het goed is zou ik 32 rules moeten kunnen instellen, maar lijkt erop dat ik er maar 5 kan gebruiken

 

Router informatie

Model Name: VRV9517
Firmware Version: v5.00.53 build498-owl
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
Hardware Version: R01

Hallo @labrag12 

 

Portforwarding is altijd al problematisch geweest op een V10A.

Soms lukt het na een herstart.

Maar dan heb je nog kans dat ze spontaan weer verdwijnen na een tijdje.

Het beste is om dat modem omgeruild zien te krijgen voor een V10 of Box12 omdat de V10A niet goed (meer) werkt, dus even de klantenservice bellen op 0800-0402.

 


Hmm, zodra je er meer dan 5 instelt worden de eerste 5 regels overschreven @labrag12. Dit was in het verleden een bekend issue van de V10A maar ik ben hier gelukkig het afgelopen jaar niemand meer mee tegen gekomen. Tot nu dus 🤔😑

Dit is normaal gesproken niet iets waar wij modems voor om mogen ruilen, maar ik zie dat de telefonische klantenservice dit toch voor elkaar heeft weten te krijgen. Laat je nog even weten of het allemaal goed gaat met je nieuwe modem?

 


Schijnbaar is dit dus na al die tijd nog steeds niet opgelost.

Vreemd dat dit geen reden zou zijn om de router om te mogen ruilen, als je maar 5 van de 32 port mapping kunt gebruiken.

 

Gullukkig hebben ze bij mij wel meegedacht en is mijn probleem verholpen, ik kan nu zonder probleem meerdere mapping toevoegen.


Of jouw V10A modem was toch gewoon defect, misschien stond er nog steeds oude firmware op en kon hij niet updaten.

Maar gelukkig werkt het nu weer.

Welke heb je nu gehad, een V10 of een Box 12?


Ik denk inderdaad eerder dat jouw specifieke exemplaar een mankement vertoonde @labrag12, en had zelf eerst nog vanuit onze kant een reset uit willen voeren om te kijken of alles daarna weer in orde zou zijn (een reset vanaf onze kant lijkt op dit vlak soms beter te werken dan een door jouzelf uitgevoerde reset)

Maar een nieuw modem doet ook wonderen natuurlijk, fijn dat je nu kunt doen wat je wilde doen!


Ik heb nu een v12.