Skip to main content

Ik heb een experiabox V10 en wil op mijn parkeerplaats in de parkeergarage Wifi hebben. Nu is dat er niet. Kan ik dan volstaan met de WIFI KPN versterker (wit) om een verbinding te realiseren met de Wifi van de Wall Box Pulsar Plus?

Kan dat ook via een Accespoint met PoE? ik heb daar geen 230 v aansluiting, behalve de Wallbox 

Parkeergarage  - wellicht met betonnen vloeren / plafonds??
Reken er maar niet te hard op, dat het een afdoende oplossing zal geven.

Hoeveel meter zit er tussen de parkeergarage en je eigen woning?
Heb je daar bijv. ook nog ontvangst van je mobiele netwerk?
(Aardige graadmeter wat de demping is).

Zet eens een “WiFi appje” op je mobiele telefoon.
Schakel WiFi in, en kijk wat er aan signaal in de garage overblijft?

https://play.google.com/store/apps/details?id=abdelrahman.wifianalyzerpro

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.techet.netanalyzerlite.an

En die wallbox - waar haalt die zijn zijn internet connectie vandaan m.b.t. WiFi ??
Heeft die zijn eigen systeem?  (Misschien via mobiel netwerk??)


Inderdaad betonnen plafonds en vloeren. Maar ik leg een wifi kabel naar de locatie vanuit de meterkast.

Wallbox heeft interne wifi. Ik heb nu in de parkeergarage geen verbinding op mijn telefoon met wifi. Maar als ik daar een router plaats zou dat toch moeten lukken?


Maar ik leg een wifi kabel naar de locatie vanuit de meterkast.

Dan kun je daar ter plekke dan inderdaad een router of Access Point aan koppelen.
Zou je dat kunnen voeden met Power over Ethernet (PoE  / PoE+).
Dus een modelletje uitzoeken die deze functionaliteit heeft.

Bekabeling daar echt een goede kwaliteit voor nemen (zeker bij PoE) van een betrouwbare leverancier, met koperen kerndraden (géén CCA) - voldoende twisting, en afscherming.


Babylonia dank je wel voor je antwoord.


Hoi Babylonia,  mijn probleem is inmiddels opgelost. Ik heb een deskundige hier gehad en het bleek dat er iets met de instellingen niet juist stond,. Vervolgens werkt inmiddels alles perfect.