Skip to main content
Antwoord

Ik kan mijn Denon versterker niet meer bereiken sinds update V10

• April 20, 2025
  • 4 reacties
  • 54 keer bekeken

Nadat we een update gekregen hebben op de experia v10 box is de wifi matig en kan ik niet inloggen op de versterker. ik ben een leek als het om dit soort techniek gaat . kan wel inloggen op de box en zag dat alle is vernieuwd was. leuk maar nu werkt het niet en voor die tijd wel. Vor de update kon ik via tablet of pc inloggen op de versterker ( 192.168.2.31) en aanpassingen doen. Nu krijg ik d mededeling dat hij niet bereikbaar is maar de versterker heeft gewoon internet toegang en het goede ip adres. Ik wordt dus geblokkeerd, niet altijd want gisteren deed de computer het wel en nu weer niet.  Wat is hier loos en wat moet ik doen. Langzaam wordt ik een beetje moe van die KPN want als er problemen zijn  wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en voor dit soort dingen is het gewoon onmogelijk om oplossingen te vinden die een leek begrijpt. Voor mij mogen ze de oude software weer instaleren, werkte prima en betere wifi hier in huis.

Beste antwoord door Thomas van KPN

De nieuwe update verandert inderdaad wel het een en ander maar dit moet goed op te lossen zijn. Wat voor wifiversterker gebruik je precies? Welke kleur brandt het lampje daarop? Waar heb je deze ongeveer in huis staan relatief aan de experiabox?

We hebben trouwens ook een handig artikel geschreven over deze update:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • April 21, 2025

​@Probleemupdate v10 

Zie onderstaande link en met name de herstelknop 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Probleemupdate v10, welkom op onze community! Ik zie dat Jimny al wel een goede tip geeft. Heeft dit geholpen?
Anders denken we graag even mee! Hoe heb je de versterker aangesloten zitten? Wat voor netwerkapparatuur gebruik je verder?

Nou, aan die tip heb ik niets. Ik had een werkend systeem en na de update alleen maar problemen. Die V10 is natuurlijk aan de buitenkant hetzelfde, maar van binnen niet meer wat hij was. Ik heb al in het modem gekeken en zie dat we wel een IP-adres hebben, maar geen communicatie. Het reageert gewoon niet.

Het is nu ook niet alleen de versterker, maar ook twee printers die via de wifi worden aangestuurd. Werkte prima, maar nu niet meer. Ook is de wifi erg traag op mijn telefoon en iPad. Lijkt wel of ze soms geen verbinding hebben. Deze toestellen zijn allemaal nog niet zo oud (vier jaar max), dus dat zou toch nog moeten kunnen.

Omdat ik in de garage een router heb met een eigen wifi-net, heb ik de printer daar maar eens gekoppeld. Dat werkt dus wel normaal. Maar zodra ik weer op het wifi-net van het modem kom, is het afgelopen. De versterker heb ik aan de LAN-kabel die aan de tv zat getest. Dat werkt dus ook. De tv snapt de wifi wel, maar deze is ook pas een half jaar oud.

Het lijkt erop dat alles wat een beetje op leeftijd is, de wifi van die V10 niet meer snapt, maar wel een IP-adres krijgt. Bedankt, KPN, voor deze geweldige SERVICE. Ik ben er al uren mee bezig en nog steeds geen zak wijzer.

Lijkt erop dat ik nog een router moet kopen om een ander netwerk te maken voor de printer, en hopen dat de KPN niet weer iets wijzigt waardoor dit niet werkt. Ik zie op het forum hier dat ik niet de enige ben die wifi-problemen heeft, dus ligt het probleem echt bij de update.

Oké, het netwerk is stabiel. Ik ben al héél lang bij de KPN, maar heb ook al meegemaakt dat ik drie maanden zonder internet zat, en dat ze gewoon zeiden dat dit in India moest worden aangepast (rooksignalen, denk ik – drie maanden!). Ik had zelf de keuze gemaakt om van het ene abonnement naar het andere te gaan bij de KPN. Zelfs switchen binnen KPN ging dus al fout, maar toch gebleven. Veel getelefoneerd met de helpdesk en heel boos geweest. Helpt allemaal niets, je moet gewoon wachten.

Ik hoop dat iemand nog een tip voor mij heeft.

.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 29, 2025

De nieuwe update verandert inderdaad wel het een en ander maar dit moet goed op te lossen zijn. Wat voor wifiversterker gebruik je precies? Welke kleur brandt het lampje daarop? Waar heb je deze ongeveer in huis staan relatief aan de experiabox?

We hebben trouwens ook een handig artikel geschreven over deze update:

Â