Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg geen gegevens van de Marstek thuisbatterij op mijn mobiel

• August 29, 2026
  • 8 reacties
  • 78 keer bekeken

Ik krijg geen gegevens van de thuisbatterij op mijn mobiel. De KPN Box 12 lijkt niet te werken met de thuisbatterij van Marstek.

Beste antwoord door rvk01

Ik heb ook al een fysieke ethernetkabel geprobeerd. Maar deMarstek-app geeft alleen maar nuiwaarden aan. 

Als die Marstek een optie voor kabel heeft, dan zou dat altijd moeten werken. Als dat al niet eens werkt hoef je nog niet eens naar wifi te kijken. 

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 29, 2026

Kunt u wat meer vertellen? Hoe is het één en ander verbonden met elkaar?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 29, 2026

Dank voor uw vlotte reactie. De thuisbatterij is van Marstek, Venus 3. Ik heb ook al een fysieke ethernetkabel geprobeerd. Maar deMarstek-app geeft alleen maar nuiwaarden aan. Als oplossing heb ik ook gelezen een apart 2.4  wifinetwerk te maken, maar ik weet niet hoe dat moet. Alvast bedankt voor uw reactie. 

Met vriendelijke groet,

Sjoerd 

rvk01
Slimmerik
  • Antwoord
  • August 29, 2026

Ik heb ook al een fysieke ethernetkabel geprobeerd. Maar deMarstek-app geeft alleen maar nuiwaarden aan. 

Als die Marstek een optie voor kabel heeft, dan zou dat altijd moeten werken. Als dat al niet eens werkt hoef je nog niet eens naar wifi te kijken. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

​@Sj. Hofstra Hi Sjoerd, we denken hier in de Community graag met je mee!

Hoe staat het er nu voor, ben je nog verder gekomen? Zelf zou ik ook denken dat 't uitlezen van de waarden via een ethernetkabel altijd moet kunnen. Dan heb je de meest stabiele internetverbinding mogelijk. Als dit nog steeds speelt, dan is het raadzaam om contact op te nemen met het bedrijf waar je de thuisbatterij gekocht hebt óf om contact op te nemen met Marstek zelf. Ik verwacht dat zij je kunnen helpen dit op te lossen!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 1, 2026

Dag Alexandra,

Met een fysieke ethernetkabel lijkt het nu te werken. Ik krijg nu ook gegevens in de Marstek -app te zien. Dank voor je advies.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd Hofstra 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

​@Sj. Hofstra Goed om te lezen, dankjewel voor de terugkoppeling!

Voor de volledigheid:

De Marstek app haalt zijn data altijd uit de cloud (vergelijk de Homewizard app), tenzij je binnen Bluetooth bereik van de batterij bent.

Als je dus geen data ziet op je telefoon (zelfs niet als je op hetzelfde WiFi netwerk als de batterij zit dan ligt dat aan de verbinding met de Marstek servers.  Door de batterij te resetten (10 seconden op de power knop) kan je dat meestal wel oplossen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 3, 2026

Dag Robert,

Dank voor je reactie. Resetten heb ik al meerdere keren gedaan. Ik heb de kwestie opgelost met een ethernetkabel, tenminste dat denk ik.  Als dit de oplossing niet kan zijn, dan is het gelukt m.b.v. de juiste knoppen van de Marstek -app. De batterij is een vervanging, die Marstek heeft opgestuurd. De 'oude' moet ik nog terugsturen.  Zou kunnen dat met de eerste batterij toch iets aan de hand was. Die kreeg ik na van alles geprobeerd te hebben niet aan de praat. Het rode warn lampje brandde ook regelmatig .