Skip to main content
Vraag

Ik krijg mijn Finex v2 deurbel niet werken, 2.4 GHz netwerk al ingesteld

• December 23, 2025
  • 10 reacties
  • 105 keer bekeken

Heb finex v2 deurbel, zowel mobiel als  als modem op 2.4 mghz gedaan. Bij installeren piepjes  dan verder, dan stop het het. Geeft ook aan dat het wachtwoord te lang is van 2.4. Mgh. Maar dat krijg je kan je niet wijzigen. Wat kan ik nu nog doen? Heb een 12 modem glasvezel

10 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • December 23, 2025

Beste ​@Chief kina je wifiwachtwoord kun je altijd wijzigen als je inlogt in de modem  bij de wifi-instellingen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 23, 2025

Heb hem ongekort, maar krijg het nog steeds niet voormekaar,  ben er nu al bijna de hele week mee bezig. Iedereen zegd makkie nou voor mij niet jammer genoeg. Wie heeft er nkg een gouden tip?

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 23, 2025

Zet eens 5GHz Wifi uit en alleen het 2,4GHz aan, of andersom zie ik bij de specs. Verschillende procedures bij beide opties, doe je daar iets niet goed? Vaak is het een probleem dat beide wifi opties actief zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 23, 2025

Heb werkelijk alles al geprobeerd kom in beide gevallen tot er een toon hoorbaar is en daarna loopt het zeg maar 2 minuten om het af te maken en dan krijg ik lijst met wat er eventueel niet goed is en try again doe ik en dan weer dezelfde lijst pff wat een gedoe. Heb printers ook draadloos moeten doen, hue via wifi geen probleem. Wat doe ik fout geen idee meer

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 23, 2025

Heb werkelijk alles al geprobeerd kom in beide gevallen tot er een toon hoorbaar is en daarna loopt het zeg maar 2 minuten om het af te maken en dan krijg ik lijst met wat er eventueel niet goed is en try again doe ik en dan weer dezelfde lijst pff wat een gedoe. Heb printers ook draadloos moeten doen, hue via wifi geen probleem. Wat doe ik fout geen idee meer

Ik zag dat de handleiding erg uitgebreid is, doe morgen (of in het weekend) rustig aan, zet op je modem een van beide wifi frequenties uit en volg de procedure voor dat bereik met je deurbel. Begin met 2,4. Je wifi is toch goed daar, niet dat ie zeurt over "geen netwerk"? Mesh-wifi of Accesspoint, geen ip-uitgifte-conflict? Dit soort dingen moet je via het mac-adres op een vast ip-nummer zetten in je range. Verschil tussen setup bedraad en wifi, probeer eens bedraad.

En heb je een tablet, gebruik die als "centrale". GSM's zijn daar niet zo geschikt voor,  je partner "stoort" mogelijk.

Ik bewonder je keuze voor een NL-product. Mijn TP-Link versie met 2 gongen (niet standaard) was in 15 minuten live. Heb dan ook een volledige omgeving, dat scheelt enorm.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 23, 2025

Heb een tablet en een laptop ga ik zeker proberen, wie weet. Bedankt voor het meedenken en alvast fijne feestdagen vr.gr Rene

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 23, 2025

Probeer je dat met de optie "QR-code"? Ik weet van een collega, dat sommige merken geen optie tot scannen van QR-codes hebben, tenzij ze een app daarvoor geinstalleerd hebben en dan of het werkt zoals bij mij?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Chief kina. Welkom op de KPN Community! Lastig dat het installeren niet lukt van je nieuwe deurbel. Dat is iets wat wel mogelijk moet zijn zou je zeggen. Ben je tijdens de kerstdagen nog wat verder gekomen? 

Ik ben wel geïnteresseerd hoe het installatieproces van jouw deurbel eruit ziet, dus ik heb de installatievideo er even bijgepakt. Dan zie ik dat je twee keuzes hebt bij het installeren, namelijk Smart Doorbell en Smart Doorbell (dual band). Heb je die laatste variant ook geprobeerd? Dan hoef je niet eens een Extra Wifinetwerk in te stellen op je modem. Ik ben benieuwd of dat wel werkt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 29, 2025

Hallo Arjan, heb alles geprobeerd, ik heb echter  van Deco extra wifiversterkers staan en die heb ik een apparte naam gegeven. Als ik die op mijn mobiel activeer doet de bel het gelijk maar niet genoeg signaal tot buiten toe. Heb ook van jullie een wifi versterker die kan ik wel naar de vookant van het huis brengen dan zal het zeker genoeg signaal zijn, MAAR krijg de bel niet op die wifi?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hallo Arjan, heb alles geprobeerd, ik heb echter  van Deco extra wifiversterkers staan en die heb ik een apparte naam gegeven. Als ik die op mijn mobiel activeer doet de bel het gelijk maar niet genoeg signaal tot buiten toe. Heb ook van jullie een wifi versterker die kan ik wel naar de vookant van het huis brengen dan zal het zeker genoeg signaal zijn, MAAR krijg de bel niet op die wifi?

Het is beter om niet twee systemen door elkaar heen te gebruiken. Dus je kunt het beste gaan voor of een Deco set (en dit uitbreiden) of voor KPN SuperWifi versterkers. Heb je de Deco versterkers wel als accesspoints ingesteld, want anders kan dat voor mogelijke problemen zorgen. 

Kun je de deurbel ook niet verbinden als je de Deco set uit hebt staan? Dan kun je eens kijken of het zin heeft, zoals RonZg oppert om IPv6 uit te zetten. Probeer ook eens de Wifi instellingen op Wifi 5 compatibiliteit te zetten en de beveiliging op WPA2. Hieronder lees je hoe je dat kunt doen. 

Hopelijk helpt dit iets!