Skip to main content

Gisteren heb ik een nieuw mobiel internet abonnement afgesloten (zonder bellen) om te gebruiken in een nieuwe wildcamera. (camera-val)

Vandaag heb ik de simkaart thuis gekregen en (succesvol) geactiveerd. Heb daar verschillende berichtjes en mailtjes van gekregen.

De simkaart heb ik in de cameraval geplaatst maar deze geeft aan dat er geen simkaart geplaatst is. En als ik kijk in “mijn KPN” zie ik het abonnement wel en staat er dat er 0 MB gebruikt is van de 1000. Maar ook staat er: 0 dagen resterend (?!) 

De simkaart kan ik niet even in een ander apparaat of telefoon plaatsen omdat het formaat niet overeen komt. En als ik de kaart kleiner knip past hij later niet meer in de camera-val.

Kan iemand mij vertellen waar het fout gaat of wat ik verkeert doe? :-) 

P.S.

ik zie nu in de gebruiksaanwijzing het volgende staan:

Supported Wireless Carrier Bands:

GSM: B3/B8

WCDMA: B1/B8

LTE FDD: B1/B3/B7/B8/B20/B28A

Het is een product uit Zweden. Hebben ze daar iets wat wij hier niet hebben?


Hallo @AdrivH. 

 

Standaard zit er een pincode op een simkaart, kan je die invoeren in de camera?

Zo niet dan zal je hem toch even in een mobiel moeten plaatsen om de pincode beveiliging uit te zetten.

De simkaart hoef je daarvoor niet te knippen, je kan het kleinere formaat eruit drukken wat wel in de telefoon past en dat daarna weer terugplaatsen in het grote formaat.

 


Ja!!

Dat was het probleem. Op de camera kan ik geen code invoeren. En het kaartje is inderdaad uit elkaar te drukken en weer in elkaar. 

Op de telefoon kon ik de pincode uitschakelen. 

Dankjewel voor de hulp!

Groet, Adri. 


Graag gedaan, prettig weekend.