Situatie:
ADSL koper max 7,5 Mbit dus sinds 1,5 jaar aangevuld met sneller internet buitengebied en 4G modem.
2 ITV kastjes een op ouderslaapkamer 1 op kindslaapkamer
Experiabox V10
Op alle kamers is een bekabeld LAN netwerk aanwezig wat is aangesloten op een simpele 24 poorts switch. Wifi wordt geregeld met unify acces points, is vandaag pas aangesloten en moet nog gefinetuned maar kids krijgen eigen netwerk wat niet functioneert buiten bepaalde tijden en we kijken nog naar het instellen van leasetime oid.
Nu zouden we graag het ITV kastje van mijn oudste zoon bepaalde tijden willen blokkeren incl. youtube/netflix. Praktijk is namelijk dat papa en mama al vroeg in slaap zijn gevallen en onze bijna 9 jarige nog tot 24u ligt te youtuben.
Voor zijn internetgebruik en gamen op pc/laptop en android telefoons werkt microsoft family prima en die functionaliteit zoek ik nu ook om zijn ITV kastje incl. youtube en netflix uit te kunnen schakelen.
Dus: hele kastje valt iedere dag uit om 20.00 en gaat weer aan om 7u zou al een grote vooruitgang zijn
Idealiter zou er dan nog een schema ingesteld kunnen worden zodat er verschil zit in weekdagen en weekend en een maximum aan de tijd dat het kastje aan mag staan.
Wat hebben we al gedaan/bedacht:
- Tijdschakelaar op stekkerdoos naar kastje ertussen maar daar trapt meneertje niet in.
- Andere router die al in bezit was achter experiabox maar daarmee werkt de ITV en 4G modem niet samen
- Samen met klantenservice gekeken voor Fritzbox. Deze ondersteund alleen het 4G modem niet.
- Experiabox V10A aangevraagd alleen is een V10 opgestuurd en is het niet mogelijk specifiek een V10A aan te vragen werd me verteld door klantenservice
- Nieuwe Extra ‘simpele’ switch aanschaffen die wordt aangesloten op tijdschakelaar
- Nieuwe managed switch aanschaffen…...maar dan weet ik niet welke specs nodig zijn bovenop IGMP snooping om bovenstaande ideale situatie te creëren.
- Nieuwe router aanschaffen maar dan weet ik niet welke specs nodig zijn om de ideale situatie te creeren en of deze dan wel werkt met internetbuitengebied 4G modem en itv
- Nieuwe tv aanschaffen die bovenstaande functionaliteiten heeft.
- doen net alsof de V10 kapot is en dat volhouden tot we perongeluk een V10A opgestuurd te krijgen
- Als het mag vanwege de corona een monteur laten komen en hopen dat die nog een V10A in zijn bus heeft liggen
Bovenstaande vragen ging de klantenservice hun pet te boven dus vandaar dat ik de vraag hier stel. Andere opties waaraan we nog niet hebben gedacht zijn ook welkom, opvoedadvies liever niet, ik wil het ‘gewoon’ met techniek kunnen oplossen.