Skip to main content
Antwoord

Ik wil graag meer apparaten verbinden met de router

• March 31, 2025
  • 3 reacties
  • 46 keer bekeken

Hi,

Momenteel heb ik 34 verschillende apparaten via LAN of via wifi verbonden met m’n router (KPNBOX12) (2 stuks SuperWifi extenders. Onbekabeld ) 

De meeste wifi verbindingen zijn via vaste  iP-adressen.

IK wil graag meer dan 35 apparaten verbinden. Wie weet hoe dat moet.

Ik loop hier al paar maand naar te zoeken. 

( ligt het aan het apparaat of aan de router?)

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@PerHugo en bedankt voor jouw bericht :)

Dat zou gewoon moeten kunnen alleen wordt het me niet helemaal duidelijk waar je precies tegenaan loopt! Via de Box 12 kun je maximaal 64 apparaten verbinden via de wifi. Voor een bekabelde verbinding staat het standaard ingesteld op 200 apparaten maar dat kan zelfs nog uitgebreid worden. Hoor in ieder geval graag waar je precies tegenaan loopt zodat we vanuit daar verder met je mee kunnen denken!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

wjb
Superuser
  • March 31, 2025

Wat is de reden om al die apparaten een vast IP adres te geven?

Ik neem aan dat je die IP adressen wel via de DHCP server uit laat delen maar op de V12 vastzet met een DHCP reservering, klopt dat?

Waar loop je dan tegenaan want naar mijn weten is er geen beperking meer voor het maximum aantal DHCP reserveringen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 2, 2025

Goedemorgen ​@PerHugo en bedankt voor jouw bericht :)

Dat zou gewoon moeten kunnen alleen wordt het me niet helemaal duidelijk waar je precies tegenaan loopt! Via de Box 12 kun je maximaal 64 apparaten verbinden via de wifi. Voor een bekabelde verbinding staat het standaard ingesteld op 200 apparaten maar dat kan zelfs nog uitgebreid worden. Hoor in ieder geval graag waar je precies tegenaan loopt zodat we vanuit daar verder met je mee kunnen denken!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 7, 2025

Dag ​@Jan van KPN  dank voor je antwoord. 

waar ik tegenaan loop is dat niet meer dan 32 wifi connecties kan maken voor mijn Domotica. 
ik heb eren 2,4 een 5 en een extra 2,4 netwerk voor alleen domotica. 5g net werk gebruik ik allen voor beide phones 

mijn bekabeld net werk bestaat uit een paar component zoals tv, Sonos  

ik gebruik ook 2 KPN super wifi, onbekabeld  

het echte issue is dus dat ik nog ruimte zou moeten hebben voor 15-20 stuks wifi domotica  

nu gebruik voor die extra’s een zigbee netwerk  

Als ik een wifi apparaat toevoeg dan ergens aan het eind blocked de gebruikte app en kan ik het alleen nog afbreken  

het betreft hoofdzakelijk Shelly smart plugs  

Hugo