Skip to main content
Beantwoord

IMOU doorbell vraagt om 2.4g, terwijl ik 5g heb

• 17 februari 2025
  • 4 reacties
  • 62 keer bekeken

wil IMOU 2sp deurbel insalleren. Bel en gong functioneren, maar wifi - 5 g - wordt niet geaccepteerd. Moet 2.4 g wifi instellen, zegt de tekst. Hoe doe ik dat en behoud ik toch de 5 g snelheid voor internet en TV? 

Beste antwoord door PPR058x

U kunt de gebruikersinterface openen op alle computers, smartphones of tablets die zijn verbonden met het FRITZ!-thuisnetwerk door het adres fritz.box of http://169.254.1.1 in een webbrowser in te voeren.

De gebruikersinterface is altijd bereikbaar, ook zonder internettoegang. Nadat u het FRITZ!Box-wachtwoord hebt ingevoerd. Deze staat op de onderkant van de fritzbox.

Ga naar wifi>>wifi kanaal

Bij instellingen 2 opties:
Instellingen Wi-Fi-kanalen automatisch uitvoeren (aanbevolen)
Instellingen Wi-Fi-kanalen aanpassen

Kies voor Instellingen Wi-Fi-kanalen aanpassen
Je kan dan de 2,4 en 5GHZ afzonderlijk aan/uitzetten.

Bekijk origineel

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 17 februari 2025

​@chaplain4 wifi 2.4 staat standaard ook aan, maar veel producten kun het onderscheid niet maken  en moet je extra wifi 2.4 activeren.

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 17 februari 2025

Welk modem heeft u? Dan zal ik u uitleggen hoe u kunt inloggen op het modem zodat u een extra 2.4Ghz kunt aanmaken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 februari 2025

Fritz!box 7583

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • Antwoord
  • 17 februari 2025

U kunt de gebruikersinterface openen op alle computers, smartphones of tablets die zijn verbonden met het FRITZ!-thuisnetwerk door het adres fritz.box of http://169.254.1.1 in een webbrowser in te voeren.

De gebruikersinterface is altijd bereikbaar, ook zonder internettoegang. Nadat u het FRITZ!Box-wachtwoord hebt ingevoerd. Deze staat op de onderkant van de fritzbox.

Ga naar wifi>>wifi kanaal

Bij instellingen 2 opties:
Instellingen Wi-Fi-kanalen automatisch uitvoeren (aanbevolen)
Instellingen Wi-Fi-kanalen aanpassen

Kies voor Instellingen Wi-Fi-kanalen aanpassen
Je kan dan de 2,4 en 5GHZ afzonderlijk aan/uitzetten.

Reageer