Skip to main content

Ik ben al 3 maanden bezig , 7 telefoontje KPN en geen enkele ondersteuning KPN om in te loggen in versterker. 

Heb é'’en keer iemand aan de lijn  gehad die zei dat je per versterker kanaal kon instellen; maa rja dan moet je eerste erin kunnen komen. Het log in scherm met admin en webpassword heb ik al 4 keer ingevoerd maar blijft weigeren. 

zit op : http://192.168.2.14/  en http://192.168.2.150/ 

Maar hoe weet je nou welk webkey voor welk adres is,  ; het is trouwens wel zo als ik die 150 invoer dat deze meteen naar 14 springt? 

Wie kan hier duidelijkheid geven en waarom is er bij KPN klantenservice niemand die hier een antwoord heeft, mijn laatste hoop is dit forum.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

Heb inmiddels een Gigabit Ethernet adapter  gekocht om bij problemen ook bekabeld te kunnen werken.

Heeft u hiermee wel de volle snelheid? Constant zonder haperingen?


Inderdaad de bekabelde versie hierbij en op andere computer , dit ziet er prima uit. 

nu 2 meter van versterker vandaan dradloos: 

tja ook prima

nu draadloos andere PC (surfacebook2) dezelfde ruimte :

Wisselend resultaat terwijl niemand buiten mij data gebruikt gebruikt hier., hierbij nog andere pc bedraad : 

Tja niets gewijzigd en nu alles top- aan wie ligt het dan als het dadelijk zomaar weer eens onder de 1 Mbps is? 


Nou ja ... u heeft misschien wel buren die ook wifi gebruiken...


Heb je bij het doen van die speedtests andere apparaten die gebruikmaken van internet uitgezet? En heb je die drops in de snelheid bekabeld ook opgemerkt of blijft de snelheid dan wel stabiel? Verder ben ik nog benieuwd hoeveel en wat voor apparaten er zijn aangesloten in je netwerk. En ervaar je op alle apparaten deze problemen? Heb je ook je glasvezelkastje al eens enkele minuten stroomloos gemaakt? 


Hallo @Ruig. Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Is het probleem (via een andere weg) opgelost? Laat het gerust weten als je nog ergens hulp bij nodig hebt.


alle apparaten  staan uit bij testen. Ook stroomloos gemaakt van boxen. Zojuist had ik weer bijna niks 0,5 Mbps opnieuw opgestart pc toen 120mbps dus heb idee dat laptop soms niet switch naar andere versterker. Inmiddels wilde ik T mobile overstappen maar na lezen consumentenbond review Tmob ben ik toch maar terug nmaar KPN gegaan.


Ik vind het jammer om te lezen dat je een overstap overwoog, @Ruig. Ik wil niet weer vervelend doen, maar ik mis nog wel antwoord op mijn andere vragen. Heb je die drops in de snelheid bekabeld ook opgemerkt of blijft de snelheid dan wel stabiel? Wil je dat testen met de Experia Box? Dus koppel op dat moment versterkers en dergelijke los. Als je verbinding bekabeld wel stabiel is, dan wil ik graag kijken of ik je Experia WiFi's kan omruilen. Op die manier kunnen we namelijk uitsluiten of je Experia WiFi's defect zijn. 


bekabeld is alles stabiel,  draadloos mag ik laatste week niet mopperen. drops valt mee, met dit ben ik tevreden. drops bekabeld heb ik niet. wat is beste stand kanaal auto of fixeren van versterker. Kiest hij bij auto zelf het beste - kan het niet ontdekken namelijk maar gevoel zegt auto beter is?

 


Goed om te lezen dat je inmiddels verbetering merkt, @Ruig. Als je kiest voor ‘Auto’, dan maakt het master apparaat uiteindelijk de keuze voor het beste kanaal en verspreidt dit vervolgens naar de andere aangesloten apparaten. Maar, ik heb even navraag gedaan bij een van onze developers. Hij geeft aan dat je het beste het 5GHz kanaal van ‘Auto’ naar ‘36’ kunt wijzigen, omdat er hier nog onduidelijk is wat er misgaat met het snelheidsaspect. Er zijn namelijk enkele situaties voorgekomen waarbij het kanaal op een van de Experia WiFi's verspringt door externe verstoringen op het 5GHz netwerk, zonder dat de Experia WiFi's opnieuw synchroniseren. Er wordt ondertussen aan een nieuwe software gewerkt, waarin dat issue wordt gefixt. :slight_smile:


dank je , ik heb het gewijzigd.  

 


Top, @Ruig. Fijn dat het gelukt is. Als je nog ergens hulp bij nodig hebt/andere vragen hebt, weet je me te vinden. :thumbsup_tone2:


Reageer