Skip to main content

als ik de verhalen zo lees heb ik hier dezelfde soort problemen, instabiele WIFI, wegvallend signaal, ik heb 500Mb glas, Experia V10, 2x zwarte Experia WIFI.

monteur hier gehad Experia WIFI omgewisseld geeft geen verbetering.

net viel mijn hele systeem uit dus glasvezel, TV, WIFI dit startte vanzelf weer op.

er loopt nog een ticket bij KPN maar heb hier nog niets op gehoord, de klantenservice weet niet goed wat ze hier mee moeten.

mijn gevoel gaat steeds meer richting een probleem in het modem de V10 dus

iemand ervaring met bovenstaande?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt oorspronkelijk topic

Welkom op het forum @Knupke, ook al is de aanleiding minder leuk :slight_frown:

Als ik het goed begrijp, heb je niet alleen problemen met de wifi maar valt je hele verbinding weg? Is dat waar de monteur voor bij je langs is geweest of kwam die alleen voor de wifi?

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!

 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


goede morgen Maja,

 

heb inmiddels een ander modem gekregen (V12) heb deze geïnstalleerd en moet tot mijn spijt aangeven dat er weinig of geen verbetering in de WIFI stabiliteit en sterkte van het signaal is. verder haal ik bekabeld bij lange na de beloofde snelheid niet op mijn werkkamer, deze is verbonden via een DSV kastje. ik meet hier  max. 70 Mbit via kpn speedtest

heb gisterenavond nog even gebeld met klantenservice, de enige reactie die ik daar kreeg was dat er geen garantie op de wifi ontvangst zit en dat als ik dat wil verbeteren ik maar  superwifi moet KOPEN.

nu ben ik al vanaf zeker 2001 klant bij KPN eerst alleen met telefoon maar vanaf het moment dat de kabelprovider in Huissen stopte, eerst met digitene en later met ITV , en toen glasvezel beschikbaar kwam direct meegegaan.

dit loopt dus al vanaf 2012, de WIFI problemen spelen nu al vanaf mijn overstap naar 500Mbit

ik ben dit jaar overgegaan van 100 Mbit naar 500Mbit ik moet zeggen dat ik niet vrolijk wordt van de huidige problemen. mijn telefoongesprek heeft ook geen oplossing gebracht, ik overweeg nu ernstig om maar eens te gaan shoppen bij jullie conculega's.

mocht er nog iemand bij KPN een helder idee hebben ik sta open voor suggesties.

 

met vriendelijke groet,

 

J.A.E. de Bont

 

 


Welke snelheid meet u als u direct op de Experiabox bekabeld meet? Over een dvs gaat u nooit 500 mbit halen. Vervang deze door een kabel. Of stel anders je abonnement naar beneden bij. Naar 100 mbit ofzo. Want dit is geld over de balk smijten...


Nick daar gaat het niet om het gaat er om dat ik het gevoel heb dat er niemand binnen KPN mee zit dat je binnenshuis niet eens een beetje stabiel WIFI hebt, er wordt gewoon keihard geroepen dat er geen garantie zit op je WIFI signaal. verder begrijp ik ook wel dat je via DSV een minder snelle verbinding hebt maar het verschil tussen 500Mbit en max. 70 Mbit is niet te verdedigen.

even voor de duidelijkheid ik heb in de woonkamer 180down en 140 up via WIFI

op de tussenverdieping tussen de 50 en 80 Mbit en op zolder ineens nog maar 1,8 tot 7 Mbit met experia WIFI


Jammer dat het nog steeds niet in orde is :slight_frown: Ik ben net als @Nick83 toch wel erg benieuwd welke snelheid je haalt als een apparaat rechtsreeks met een kabel aansluit op je Experia Box. Als er iets niet goed gaat met je algehele verbinding waardoor er al geen 500Mb binnenkomt op je modem, dan gaat het daar al mis en heeft het weinig nut om ons direct op de snelheid die je op je apparaten binnenhaalt te richten. Zou je een laptop of pc -uiteraard tijdelijk en puur om te testen- op 1 van de gele poorten van de Experia Box aan willen sluiten en daarna een speedtest uit willen voeren? Hierbij is het wel van belang dat je zeker weet dat het apparaat waar je mee test de snelheid ook aan kan, niet elk apparaat is geschikt om zo'n hoge snelheid te behalen. Je mag het meetresultaat hier delen door middel van een screenshot, zodat we met je mee kunnen kijken!


helaas te laat ik ben gisteren diep teleurgesteld door de klantenservice, en deze oplossing had ik zelf ook al bedacht, vorige week is hier nog een monteur geweest die heeft alles gecontroleerd.

zoals al eerder gemeld heb ik nu het besluit genomen om mijn jarenlange relatie met KPN internet/TV te beëindigen.

het spijt me dat dit op deze manier gaat maar ik krijg het gevoel dat je als jarenlange klant minder service krijgt dan een "hopper”.

ik wens KPN nog veel succes toe met het op orde brengen van haar klantenservice want het maakt heel veel uit wie je spreekt, en er moet ook even goed gekeken worden naar de afspraken die telefonisch gemaakt worden met klanten.

ik heb vorige week dinsdag een medewerker gesproken die mij toegezegd heeft dat ik gebeld zou worden, ik heb afgelopen woensdag zelf maar gebeld, tot mijn verbazing was mijn ticket afgesloten en geen terugbelverzoek geregistreerd!!!!!!! de collega die ik toen sprak heeft mij een V12 modem toegestuurd.helaas gaf dit geen of zeer weinig verbetering. ik heb daarom gisteren nogmaals gebeld en kreeg toen een zeer onbehulpzame om niet te zeggen botte medewerker aan de telefoon(zoals in mijn eerdere tekst al gemeld).

dit alles heeft er nu toe geleid dat ik de knoop heb doorgehakt en over ga naar een andere provider.

 

ik vind het eigenlijk jammer dat het zo loopt maar je zal begrijpen dat ik er nu wel een beetje klaar mee ben.


Jammer dat het zo gelopen is inderdaad. Het had niet zo gemoeten. Veel medewerkers weten niet dat het gebruik van draadloze verbindingsets dramatisch kan zijn voor het hele netwerk. Niet alleen qua snelheid maar zeker ook voor de stabiliteit. De problemen die u ervaart zijn hebben maar 1 oorzaak en dat is het draadloze verbindingset. Ik blijf het zeggen een ectriciteitskabel is niet geschikt voor het transport van data.  Net zo min dat een utpkabel geschikt is voor elektriciteit. Ook bij uw nieuwe provider zal dit het geval zijn.


dit alles heeft er nu toe geleid dat ik de knoop heb doorgehakt en over ga naar een andere provider.

 

ik vind het eigenlijk jammer dat het zo loopt maar je zal begrijpen dat ik er nu wel een beetje klaar mee ben.

Dit vind ik inderdaad heel erg jammer, maar ik snap de overweging aangezien je je niet goed door ons geholpen voelt :slight_frown: