Ik bestuur een wifi thermostaat met Smartlife. De verbinding met Smartlife is niet stabiel. Als ik de app open, komt de melding ‘offline’, na enige tijd wachten heb ik verbinding om de thermostaat te bedienen.
Met de V10 router heb ik dit proberen te verbeteren door 2,4 Ghz en 5Ghz te splitsen. Dit helpt niet. Bij 2,4 Ghz heb ik bovendien last van trage internet verbindingen.
Nu wacht ik steeds tot de app verbinding maakt, maar dit is vervelend. Wie weet wat ik kan doen om te zorgen dat de app Smartlife een stabiele verbinding heeft.
Hi
We helpen je hier in onze community graag op weg. Zelf heb ik geen ervaring met de Smartlife app die je noemt. Wel weet ik dat in veel gevallen Extra Wifi instellen een goede oplossing is. Heb je het wifi netwerk opsplitsen op deze manier gedaan? Als jouw V10 de nieuwe KPN software al heeft, dan vind je hier uitleg over Extra Wifi instellen op de V10.
Als je er vervolgens voor zorgt dat je thermostaat verbinding met het 2.4 Ghz netwerk maakt, dan moet het goed gaan.
Lukt het niet of kom je er niet uit, deel dan meer informatie en details over welke apparatuur je precies gebruikt, hoe je de instellingen nu hebt staan en wat je al hebt geprobeerd. Alleen op die manier kunnen we je hier in de community goed op weg helpen.
Hallo Alexandra,
Bedankt voor je reactie. Ik heb de instellingen gewijzigd met behulp van een KPN medewerker. Daarna bleef het probleem. Ik heb het modem nu terug gezet naar de fabrieksinstellingen met de reset knop. Het lijkt nu goed te gaan. Ik heb een stabiele verbinding met de apps. Ik kom weer terug op het forum als het weer fout gaat.
Goed om te horen en dank voor het delen
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.