Skip to main content

Geachte forumleden,

 

Ik heb een net een nieuwe Experia Box (v12) die vorige week bij mij geinstalleerd is. Ik heb daarnaast een aantal Rookmelders van Google Nest (Nest Protect) die opnieuw ingesteld moesten worden omdat ik een nieuwe box had. 

 

Nu lukt het me niet meer om Rookmelder 2 en 3 aan de Nest App toe te voegen. Ik heb met Google hierover gebeld en die geven aan dat dit komt omdat de router op IPv4 is ingesteld en niet op IPv6. Hoe kan ik dit op afstand laten doen door KPN. Ik heb het volgende stappenplan proberen te volgen, maar ik kan er niet in komen. Kan dit op afstand door KPN gedaan worden? 

 

Uit- of aanzetten van IPv6
1. 
Open je browser en vul op de adresbalk het adres 192.168.2.254 in en druk op enter
2. Vul als standaard gebruikersnaam 'KPN' of 'Admin' en geen wachtwoord, of het door jou aangemaakte wachtwoord in en klik op eOK]
Opmerking: De gebruikersnaam staat standaard ingevuld.
3. Klik boven in het menu op Data.
4. Klik hierna boven in het menu op Start.
5. Klik in het linker menu op IPv6.
Standaard is de functie Enable aangevinkt.
6. Haal het vinkje weg als je IPv6 wilt uitschakelen.
Vink IPv6 aan als je IPv6 wilt inschakelen.
7. Klik op Apply
Je instelling wordt opgeslagen en je internet verbinding wordt opnieuw opgestart.

Ook hier problemen sinds ik de V12 heb met mijn 3 nest protects. Zijn allemaal offline. 1 verwijderd uit de app en teruggezet naar fabrieksinstellingen. Deze is nu niet meer toe te voegen in de app. Ook de andere resterende 2 zijn niet online te krijgen. Wie heeft hulp. Begrijp dat er al oplossingen waren, maar ik kom er niet uit. lees iets over dat het met de 2.4 wifi moet werken, maar hoe regel ik dat. Uitdagingen genoeg. Mogelijk heeft KPN de oplossing

groet.

 

 


Heb je al een extra wifi netwerk opgezet op jouw V12?


Hou wjb. Bedankt voor je reactie. Ik heb geen extra WiFi netwerk opgezet. Weet ook niet hoe dat moet. Maar kan ik daar het nest protect probleem mee oplossen? 


Hou wjb. Bedankt voor je reactie. Ik heb geen extra WiFi netwerk opgezet. Weet ook niet hoe dat moet. Maar kan ik daar het nest protect probleem mee oplossen? 

Als jouw Nest protects niet met 5GHz om kunnen gaan dan is de kans groot dat je met het extra 2.4GHz netwerk het probleem kunt verhelpen.


Dat dacht ik al, maar zou wel moeten kunnen. Maar hoe zeg ik tegen de nest protect dat ik wil uitloggen op het oude WiFi netwerk en naar 2.4 over wil stappen. Ik zou daarvoor mijn asus router kunnen gebruiken die bekabeld aan de v12 zit. Ik weet ook niet hoe ik in de V12 het 2.4 een andere naam kan geven. 


Ik zou niet weten hoe je dat tegen die Nest protects kunt zeggen, maar dat moet je vast wel kunnen Googlen.


Dat zou in de nest app moeten. Project verbinden env dan zou hij netwerken moeten zien. Maar hij blijft maar verbinden en daar blijft het bij. Net of hij blijft hangen. Mogelijk heeft KPN nog een oplossing