Skip to main content

Goedendag,

Is het mogelijk om de settings van je FritzBox 7583 te exporteren en vervolgens op een FritzBox 7590 te importeren?

Morgen krijg ik de glasvezelaansluiting binnen en om bepaalde redenen is het misgegaan met een serviceverzoek.
Nu is het dus zo dat mijn huidige FritzBox 7583 (i.v.m. pairbonding) retour moet en ik al een ExperiaBox V10 heb ontvangen.

Ik denk dat ik er goed aan doe toch weer te kiezen voor 7,50 per maand betalen voor de FritzBox en wil dat dus weer gaan activeren morgen.
Ga ik dat doen, zullen ze zien dat ik glasvezel heb en zal ik de FritzBox 7590 krijgen. Geen probleem, maar het zou dus mooi zijn als ik dan de gegevens van de FritzBox 7583 kan importeren.

Iemand hier ervaring mee?

Hallo @VanderSterre van de FritzBox heb ik geen verstand,maar ik zou in eerste instantie wel de V10 op de glasvezel aansluiten, zodat je verbinding in ieder geval goed geregistreerd staat.

Waarom zou je ‘oude’ Fritzbox retour moeten, die heeft toch ook een WAN-aansluiting voor de glasvezel? Of begrijp ik iets verkeerd?

 


Van wie is de 7583? Ook van KPN? Je kunt een 7590 inderdaad huren bij KPN maar je kunt er ook zelf eentje aanschaffen. Zijn je instelling zo uitgebreid dat je ze over wilt nemen? Ik denk dat je beter een verse installatie kunt doen, mede omdat je van PB naar glas gaat.. Gewoon kiezen voor KPN glasvezel en draaien. 

En inderdaad eerst de verbinding online krijgen met de V10 zoals @JanD aangeeft. 


Hallo @VanderSterre 

 

Ik vraag mij ook af waarom die 7583 retour moet, die heeft zoals JanD al zegt ook een WAN aansluiting.

Als het mogelijk is dan kan je beter de 7583 houden en de V10 terugsturen.

 

Je kan i.d.d. de instellingen overzetten mits de Fritz!OS versie van de nieuwe gelijk of hoger is dan van de oude Fritz!Box, dat zou een probleem kunnen zijn omdat volgens AVM de laatste versie van de 7583 VDSL 7.31 is en die van de 7590 7.29, de 7590 AX heeft dan weer wel 7.31.

Je hoeft ook niet alle settings te importeren, je kan kiezen welke je wilt importeren, zie dit artikel van AVM:

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7583/170_Instellingen-van-de-ene-naar-de-andere-FRITZ-Box-overzetten/


Dank voor jullie reacties @GeSp, @SledgehammerNL, @JanD.

Waarom de 7583 retour moet? Foutje van iemand bij de KPN. Daardoor is er nu een V10 toegestuurd en moet de 7583 retour. De medewerker gaf aan: “Ik kan de ServicePlus er voor u afhalen, betaalt u geen 7,50 meer en blijft de Fritz!Box gewoon van u.
Daarna volgde de V10 op de deurmat, betaal ik geen 7,50 meer, maar moet de Fritz!Box wel retour.

Morgen komt de glasvezel aansluiting en vandaag dus wat belletjes gepleegd met KPN.
Ze kunnen dit niet ongedaan maken.
Wel kan ik zelf weer aangeven dat ik een Fritz!Box wil, want de huidige moet nog steeds retour, maar dan zien ze na morgen dat ik glasvezel heb en krijg je standaard de 7590.
Geen enkel probleem voor mij, maar vroeg mij af of ik dan over kon zetten.

Inderdaad @SledgehammerNL, de instellingen zijn niet zo exotisch hoor :)

De huidige 7583 is nog gewoon in gebruik en daar prik ik dan morgen of overmorgen met glasvezel op in om de verbinding online te krijgen.

Twijfel alleen of ik nu 7,50 per maand moet betalen of zelf de 7590 AX aanschaffen (welke levert KPN eigenlijk?) voor 250 euro ongeveer. Na 33 maanden ben ik daar dan voordeliger mee uit :)
Lijkt die 7,50 wel mee te vallen. Krijg dan ook service indien nodig.


De huidige 7583 is nog gewoon in gebruik en daar prik ik dan morgen of overmorgen met glasvezel op in om de verbinding online te krijgen.

Hallo @VanderSterre ik zou eerst, zoals ik eerder schreef, de V10 aankoppelen en als je dan een werkzame verbinding hebt je eigen router gebruiken. De V10 goed bewaren als je een eigen router gebruikt, want bij storingen wil KPN altijd dat je de standaard modem aansluit.

 


Ja, maar ik heb nu een 7583 van KPN die ik huur.
Alleen dat is dus door een foutje stopgezet en moet retour.

De V10 heb ik daarvoor in de plaats ontvangen, maar die zit nog onaangetast in de doos.

Idee is dus om met de 7583 een werkende verbinding op te zetten en vervolgens Fritz!Box weer aan te vragen. Klinkt stom, maar zo moet het volgens KPN.


Hallo @VanderSterre 

 

KPN levert zo te zien de 7590, dus zonder AX erachter (de AX heeft Wifi 6).

https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm


Hallo @VanderSterre als KPN dat op deze manier wil, zou ik het ook maar zo doen. Succes.

Veel klanten hebben een standaard modem van KPN en willen overschakelen naar een eigen modem, vandaar dat ik adviseerde om de standaard modem in geval van storingen, bij de hand te houden. Want dat wil KPN dan weer graag, dat het originele modem is aangekoppeld, zodat KPN kan vaststellen of de storing aan de kant van KPN ligt.

Succes.

 

 


In de Fritzshop kun je een 7590 aanschaffen voor €199. 
Heb je geen Wifi6. 
Hij heeft wel telefoon-faciliteiten incl. Dect. 
Heb je geen telefoon nodig dan kun je ook een eenvoudiger type zonder telefoon kiezen. 
En als ik het goed heb begrepen heb je met KPN-glasvezel ook de modemfunctie niet nodig, je sluit aan op de WAN-poort. 
Kijk eens bij “nl.avm.de”.


de mediamarkt outlet heeft een 7590 voor 101 euro.

https://outlet.mediamarkt.nl/index.php?route=product/search&search=avm&description=1

Dan heb je hem met ruim een jaar terugverdiend..