Ik heb van de KPN een Experia Box V9. In de Finder op mijn mac staat bij Netwerk smbshare met een map “Samba”. Op dit forum las ik dat de router deze map zelf heeft geplaatst en dat dit kan worden uitgezet bij instellingen. Worden de instellingen van de router bedoeld? De router zou ik moeten kunnen bereiken door het adres in de adresbalk van Safari of een andere browser in te typen. Dan krijg ik echter de melding dat die pagina niet kan worden geopend omdat de server niet werkt. (Het is voor mij heel belangrijk smbshare te kunnen uitschakelen omdat ik per abuis de gebruikersnaam en het wachtwoord van mijn NAS heb ingevoerd bij smbshare. Die verbinding krijg ik niet meer verbroken en daardoor (?) kan ik geen verbinding meer tot stand brengen met mijn NAS). Ik hoop vurig op een oplossing!
Beantwoord
Instellingen (van de router?) wijzigen om "Samba" in smbshare uit te schakelen
Beste antwoord door JRS54
Na het inloggen op de Synology ziet u het ip-adres van de NAS ook staan in de adresbalk van Safari (dat is in ieder geval bij mij het geval) en ook op de widget Systeemintegriteit.
Hoe dan ook, de NAS staat dus nog steeds niet in de linkerkolom van de Finder.
Heeft u al eens een SMC en/of PRAMreset gedaan? Even Googlen hoe dat bij uw specifieke Mac werkt.
Dit kan geen kwaad en wil nog wel eens wat probleempjes oplossen.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.