Skip to main content

Ik heb een nieuwe experiabox V10a  is de vervanging voor de V8 waarbij het probleem zich niet voor deed

regelmatig word mijn bedrade internet verbinding verbroken, door de stroom van de V10a te verbreken en na een poosje weer te herstellen krijg ik weer een ip adres toegewezen en werkt alles weer

regelmatig doet dit probleem zich voor dat is zeer irritant om dat dan alle wifi verbindingen in huis weer hersteld moeten worden

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem dat mijn internetverbinding niet meer weg valt, interactieve tv werkt gewoon goed

Hoi @Hansjermo . Wat irritant!

Heb je ook televisie van KPN en merk je het daar ook bij? Kun je jouw profiel invullen en mij een  seintje geven? Dan ga ik je lijn doormeten. 


Nu weer spontaan WiFi verbinding weg bij verschillende apparaten , de boel weer herstart en alles doet het weer, voor hoe lang ???

 


Heb je gedaan wat de medewerker vroeg?


Hoie is het nu, @Hansjermo ? Verbreekt de verbinding nog steeds? (en als het gebeurt, gaat je itv dan ook op zwart?)


Hallo @Erwin_ Op dit moment werkt het naar behoren maar op gezette tijden valt er een WiFi verbinding, dan weer de bedraadde pc verbinding, en ook valt spontaan de iTV verbinding soms weg na enkele minuten hersteld zich dat weer.

bij het onderbreken van de WiFi of de vaste pc verbinding herstart ik de V10a modem na deze handeling werkt alles weer.

maar het kan zo geheel onverwachts weer gebeuren, zeer irritant om dat alle apparaten ook steeds weer een nieuw ip adres krijgen


Het zou kunnen dat de v10a, omdat deze nieuw is, zichzelf een aantal keren heeft herstart om te updaten of in te trainen op de lijn.

Dat weet ik niet zeker. Is de situatie tot nu toe stabiel?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch  nog vragen hebben weet je mij te vinden.


@Erwin_ nog regelmatig dat een apparaat geen verbinding krijgt, dan verbreek ik maar weer de voeding van de V10a voor een poosje, als de voeding weer verbonden is doen de meeste verbindingen het weer, ook krijgen bepaalde apparaten regelmatig een ander ip toegewezen, misschien heeft het nog steeds te maken met in leren om dat de V10a nieuw is anders zou ik het niet weten


Als de verbinding op alle apparaten tegelijk wegvalt (bedraad en wifi) is dat een teken dat er iets niet deugt met de experiabox of de toevoer van het signaal.

Aangezien het een nieuwe experiabox is, ga je in dat geval aan de toevoer van het signaal denken.

Daar kan ik momenteel geen monteur voor aansturen, helaas. 

We kunnen alleen nog naar de manier van aansluiten kijken. Aangezien jij glasvezel hebt, kan daar weinig mis gaan. Je hebt ook al eens geprobeerd om het glasvezelkastje één minuut spanningsloos te maken?

Als het op dit moment alléén willekeurige wifi verbindingen betreft wil ik je adviseren om de wifi manager te doorlopen: https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

 


@Erwin_   Ik heb de wifi manager vanmorgen maar eens gebruikt, om dat diverse apparaten weer geen wifi verbinding meer hadden, dus niet alle apparaten, na het gebruik van de wifi manager deed alles het weer naar wens, maar voor hoelang ?

Nu ben ik ook voor de zekerheid eens gaan meten met de Wifi Analyzer ( werkt alleen op android) aangezien ik Iphone gebruik moest ik daar even een samsung gebruiken, daar kwam ik er achter dat mijn wifi op kan 1 stond en daar zitten toevallig hier in mijn appartementen complex heel veel wifi netwerken op, vreemd dat het door de manager niet aangepast is.

nu heb ik dus mijn wifi maar handmatig in de router op een gunstiger en vrijer kanaal gezet in mijn situatie is dat nu dus kan 6,

ben benieuwd hoe het verder nu gaat, we wachten af.


Fijn dat je die wifi analyzer hebt gebruikt. Dat maakt het veel inzichtelijker. Ik hoop dat de kanaalaanpassing voor verbetering gaat zorgen!


Nog steeds problemen met de modem V10a. Regelmatig valt de tv verbinding weg je krijgt dan het blauwe kader in beeld dat je evt kunt zappen kan hoger of lager maar dat heeft geen zin ik zie dan ook op mijn tablet het WiFi ontvangst boompje ook niet meer, na een paar minuten heb ik weer WiFi en komt de tv ontvangst ook weer terug, tijdens deze storing brand het lampje op de modem ook even rood.

dit gebeurd dus regelmatig ook in de nacht, om dat smorgens div apparaten weer een ander ip hebben gekregen, conclusie is dat de verbinding niet stabiel is en de modem regelmatig opnieuw op start, als alles werkt is het WiFi signaal uitstekend.

mijn vraag is wat zou ik nu nog kunnen doen


Oei, dat duidt toch op andere problemen, @Hansjermo . We hebben zojuist even met elkaar gebeld. 

Ik heb een ticket voor je aangemaakt en ik verwacht dat er binnen twee dagen contact gezocht wordt door de monteur. Eerst telefonisch. Mocht hij het nodig vinden om bij jou thuis te komen, zal dat met jou besproken worden.

Ik kan niks beloven maar ik hoop uiteraard dat er een oplossing gevonden kan worden.

We houden elkaar hier op de hoogte! :-)


Gisteren monteur geweest, hij heeft bedrading vervangen in het wijkcentrum ik was niet thuis, hij heeft mij gebeld en mij verdere instructies gegeven om de boel opnieuw op te starten, eerst glasvezel daarna modem opnieuw opstarten alles leek weer goed te werken ook gedurende de nacht is alles goed blijven werken,  maar heden rond 17:00 uur viel alles weer spontaan weg internet en tv, na enkele minuten (minuutje of drie vier)    komt alles weer terug en werkt alles weer, dus conclusie is dat het nog niet stabiel blijkt te zijn, camera,s krijgen weer een nieuw ip zeer irritant allemaal, is dit evt weer terug te koppelen naar de monteur, misschien dat het toch iets is met de modem is.

Gr Hans


Jakkes, wat een gebed zonder einde.  Hoe is de verbinding na de laatste uitval ? Ik stel voor dat als ‘ie een tweede keer verbreekt ik actie ga proberen te ondernemen. ( ik zie vaker na een herstel in de wijkcentrale een modem nog een herstart kan doen, dat zou dus los van jouw storing kunnen zijn, wat ik uiteraard hoop)


Dag Erwin, het probleem doet zich nog steeds voor op onbepaalde tijden, vanmorgen 08:10 viel spontaan de internet verbinding weer weg, blauw kader in beeld tv, WiFi ook verbroken, modem lampje rood, na een minuut of  3  start de modem weer op en is alles weer normaal, het probleem is er dus nog steeds zo één á twee keer per etmaal

groet Hans

 


Update,  heden morgen 09:10 opnieuw valt de Hele verbinding voor een kort moment weer weg, na een momentje herstelt het vanzelf weer, en is alles weer normaal

gr hans


@Hansjermo : Dat schiet inderdaad niet op, zo. Ik heb opnieuw de monteursdienst gevraagd contact met jou te zoeken. Om daar te komen moest ik je experiabox op afstand herstarten. Excuus daarvoor.

Wil de komende periode bereikbaar blijven op de mobiel? Ik weet niet of ze op koningsdag ook bellen en anders wordt het morgen.

 


De storing zou nu opgelost zijn, ik denk dat dit probleem al een paar jaar speelde, met steeds weer wegvallen van de internetverbinding

Het was een probleem in de glasvezel leiding, er was veel te veel demping in de glasvezel -19

Ik ben nu na veel meten en testen op een nieuwe lijn gezet we hopen dat het nu blijft zo als het hoort te zijn, de meting was in ieder geval nu goed.  :thumbsup:


Nou, dat klinkt hoopvol. Ik heb mn vingers gekruist dat het nu voor eens en altijd goed is :-)