Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb precies dezelfde situatie en zoek naar het juiste materiaal. Zojuist met kpn gechat en die adviseerde mij een router, tp-link archer c1200. 

​​​​De cat6 kabel gaat door een buis onder de grond ongeveer 70 meter naar achter. 

Eerst dacht ik ook aan een switch en superwifi point maar nu schijnt een netwerk kastje genoeg te zijn. Ik wil ook graag goede WiFi in het tuinhuis en een kabel naar een 2e tv kastje.

De kpn medewerker adviseerde deze, maar is dit goed genoeg? https://www.coolblue.nl/product/739537/tp-link-archer-c1200.html?cmt=c_a%2Ccid_8863509963%2Caid_88882032146%2Ctid_aud-918309158096%3Apla-341751287223%2Cgn_g%2Cd_c&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=shopping&gclid=CjwKCAiAiKuOBhBQEiwAId_sKzXF0GCUHiJkUOyFT0jAhXx2PZaDsug8WUTE8swPd01jZ_vJiqcqIhoC3DIQAvD_BwE


Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt aoorspronkelijke topic]

Hallo @Michael Oldenburg , dat is wel een goed accesspoint voor wifi en internet, maar niet voor TV kijken.

Je zou dan op de binnenkomende LAN-kabel een switch aan moeten sluiten die IGMP Snooping ondersteunt, vandaar een LAN-kabel naar de tv-decoder van KPN en een andere LAN-kabel naar het accesspoint voor de wifi.

Voorbeeld geschikt access-point:

Switch – Netgear GS105E (kpn.com)


Hallo @Michael Oldenburg , dat is wel een goed accesspoint voor wifi en internet, maar niet voor TV kijken.

Je zou dan op de binnenkomende LAN-kabel een switch aan moeten sluiten die IGMP Snooping ondersteunt, vandaar een LAN-kabel naar de tv-decoder van KPN en een andere LAN-kabel naar het accesspoint voor de wifi.

Voorbeeld geschikt access-point:

Switch – Netgear GS105E (kpn.com)

Bedankt voor je reactie. Ik heb een andere kpn medewerker gesproken en die vertelde dat de beste optie met de switch en superwifi punt is. Wel de kpn switch anders is er geen tv ondersteuning.Met jullie tips en ervaringen weet ik genoeg en gaan we aan de slag. 


Ik schrik nogal van uw reactie dat de medewerker op de chat dit adviseerde, duidelijk niet goed gelezen of onjuiste informatie verschaft. 
Snap sowieso niet waarom meneer dit zou adviseren terwijl KPN zelf een mooie oplossing hiervoor heeft bedacht. Succes in ieder geval met de switch en superwifi’s.


Als er al een kabel ligt (of naar dat tuinhuis wordt aangelegd). Echt de meest goedkope optie die voldoet aan zowel WiFi Access Point - als 4 poort LAN switch - als IPTV-ontvangst.
(Ondersteunt gewoon IGMP-Snooping en kan zelfs als 2e router worden ingezet met een separaat netwerk achter de KPN router, zelfs met werkende IPTV omdat ook IGMP proxy wordt ondersteund).

Ook een TP-Link, maar ander model:
https://www.amazon.nl/dp/B07GVR9TG7/ref=asc_df_B07GVR9TG71640701680000/?tag=tweakersnl-21&creative=380333&creativeASIN=B07GVR9TG7&linkCode=asn