Skip to main content

Beste mensen,

 

Op dit moment heb ik een eigen horecazaak (begane grond) en woon ik zelf boven mijn horecazaak (eerste en tweede verdieping). Bovendien heb ik gewoon 1 internet en tv abonnement van KPN voor mijn horecazaak en mijn woning. Echter ga ik zelf verhuizen en komt er een huurder mijn woning huren. Mijn horecazaak blijf ik wel gewoon gebruiken. Nu wil ik dus graag mijn internet scheiden van de huurder. Dit o.a. i.v.m met privacy en pinbetalingen. Hoe kan ik dit zo elegant mogelijk oplossen? Ik heb zelf al een beetje onderzoek gedaan, maar ik kom er toch niet helemaal uit.

 

Is het bijvoorbeeld mogelijk op gewoon 2 abonnementen te nemen op 1 adres? Zo ja, hoe kan ik dit technisch gezien aansluiten? Ik weet niet of dit nuttig informatie is, maar ik heb overigens wel 2 verschillende vaste telefoonnummer. 1 telefoonnummer wordt gewoon gebruikt voor mijn horecazaak en de 2de voor mijn alarmsysteem. Ik kan eventueel mijn alarmsysteem zo omzetten dat ik die 2de telefoonnummer vrij kan maken.

 

Verder las ik dat het mogelijk is om een extra router te plaatsen? Hoe werkt dit precies en wat betekent dit voor mijn privacy en pinbetalingen bijvoorbeeld?

 

En als laatst dacht ik er gewoon aan om aan mijn huurder te vragen of hij Ziggo wilt nemen, want volgens mij kan je sowieso 1 KPN en 1 Ziggo abonnement hebben op 1 adres. Kan iemand dit bevestigen?

 

Groet,

LH12

Is het bijvoorbeeld mogelijk op gewoon 2 abonnementen te nemen op 1 adres?

Nee. geen 2 abonnementen bij KPN. Als Ziggo beschikbaar is, dan kan de huurder Ziggo nemen. Mogenlijk wil de huurder dat niet... maar het kan.

Gebruikt u ook tv van KPN? De huurder wil dat wellicht ook. Op zich geen probleem. Maar je kunt dan elkaars opnamen zien. Hou daar rekening mee. En als de huurder bijvoorbeeld een extra zender pakket wil, dan moet u dat regelen.

Maar het is wel lekker goedkoop, je kan de abonnementskosten delen.

Zo ja, hoe kan ik dit technisch gezien aansluiten? Ik weet niet of dit nuttig informatie is, maar ik heb overigens wel 2 verschillende vaste telefoonnummer. 1 telefoonnummer wordt gewoon gebruikt voor mijn horecazaak en de 2de voor mijn alarmsysteem. Ik kan eventueel mijn alarmsysteem zo omzetten dat ik die 2de telefoonnummer vrij kan maken.

In theorie zou het kunnen. Maar KPN werkt daar niet aan mee. 2 abonnement op 1 adres kan gewoon niet. 

Verder las ik dat het mogelijk is om een extra router te plaatsen? Hoe werkt dit precies en wat betekent dit voor mijn privacy en pinbetalingen bijvoorbeeld?

Dat is de meest simpele en goedkope oplossing. U gaat zelf met al uw apparatuur achter een 2de router zitten. En je hoeft vervolgens niet meer bang te zijn dat de huurder ergens bij kan.

En als laatst dacht ik er gewoon aan om aan mijn huurder te vragen of hij Ziggo wilt nemen, want volgens mij kan je sowieso 1 KPN en 1 Ziggo abonnement hebben op 1 adres. Kan iemand dit bevestigen.

Ja dat kan een oplossing zijn. Je moet alleen wel zorgen dat de coax kabel van Ziggo naar boven loopt. Naar de plek waar de tv staat. Misschien ligt die kabel er al. 


Hi Nick83,

 

Dank voor je snelle reactie. Wat betreft 2 abonnementen op 1 adres: wat ik bijvoorbeeld wel kan doen is om een scheiding aan te vragen bij de gemeente. Dus stel ik woon op huisnummer 1, dan kan ik hier bijvoorbeeld 1a (horecazaak) en 1b (woning) van maken bij de gemeente. Dan moet dit toch wel lukken omdat het dan formeel 2 verschillende adressen zijn? Ik weet dan alleen niet hoe ik dit technisch allemaal moet regelen en aansluiten. Overigens vraag ik me wel af hoe ik dan wel 2 verschillende vaste telefoonnummers kan hebben.

 

Wat betreft een extra router: heb je misschien een link waar ik meer informatie kan vinden? Als ik hier meer informatie over probeer te vinden dan krijg ik vooral informatie over het versterken van je wifi, maar dan zit je alsnog op hetzelfde netwerk neem ik aan en dus heb je alsnog een probleem met de privacy en de pinbetalingen?

 

Wat betreft Ziggo: als het goed is ligt er al een coax. Vroeger heb ik namelijk kabel tv van Ziggo gehad en internet en bellen bij KPN. Ik heb nu al een hele tijd alles (dus tv, internet en bellen) bij KPN.

 

Groet,

LH12


Hoi @LH12 . Welkom op het forum.

@Nick83 heeft gelijk als hij zegt dat wij maar één abonnement op één adres leveren. Wat jij beschrijft is in theorie mogelijk maar ik heb geen idee hoeveel voeten dat in de aarde heeft.

Verder zal er dan een apart Is/Ra punt in de ‘nieuwe’ woning gemaakt moeten worden en dit hangt ook van allerlei factoren af. 

Best een heel gedoe. Mocht je deze route toch willen inslaan, laat het mij weten en dan probeer ik mee te denken.

 


Met een andere huurder boven je zaak, lijkt me twee huisnummers niet eens zo'n slecht idee.
Niet alleen met mogelijkheid tot een nog extra aan te leggen / aan te sluiten ISRA-punt.
(Die kosten zullen mogelijk wel volledig naar je worden doorberekend).

Maar tevens in scheiding van twee adressen m.b.t. verzekeringen, energie van bewoning versus zaak,
zou zoiets mogelijk meer voordelen kunnen bieden? Maar mogelijk juist ook weer nadelen?
Zou dat eens heel goed uitzoeken, alvorens onbedachtzame stappen te maken.
Aan alles zitten haken en ogen.