De laatste maanden valt internet (via wifi) regelmatig weg. Wat is het stappenplan om achter de oorzaak te komen? De verschillende topics hierover bieden niet echt een gestructureerde aanpak.
Setup:
KPNbox 12 met 2 bedrade Experia wifi's (woonkamer en zolder). Geen bedrade apparaten, behalve 2 kpn-tv-kastjes (1 op kpnbox en 1 op woonkamer-experia wifi). Ca. 10 draadloze apparaten. Wifi bereik en snelheid overal prima in huis.
Probleem:
Sinds een paar maanden valt internet (via wifi) regelmatig uit, soms meerdere keren per dag en soms een paar dagen niet.
Probleem doet zich op meerdere apparaten en zowel beneden als boven voor, maar wordt meestal boven opgemerkt (daar wordt thuisgewerkt).
Het probleem lijkt zich op verschillende apparaten anders te manifesteren:
Op werklaptop (windows), android phone en android tablet: internet valt weg, maar wifi netwerk is dan wel nog aanwezig (soms is het wifi-verbindings-icoontje wel weg, soms niet - heeft wellicht te maken met hoe snel ik het merk als de verbinding wegvalt), dus simpelweg disconnect/reconnect en het werkt weer.
Op pc (windows): internet valt weg, pc vindt geen enkel wifi netwerk meer. Pc opnieuw opstarten en alles werkt weer.
Als internet wegvalt, gebeurt dat ook op andere apparaten in zelfde kamer. Ik heb nog niet kunnen bevestigen of probleem dan enkel voor apparaten die 1 op zelfde experia wifi zitten geldt, of dat apparaten op beide experia wifi's tegelijk hetzelfde probleem hebben. Mogelijk omdat het probleem met reconnect verholpen kan worden, dus als ik naar beneden ren en mn phone van zolder naar woonkamer switched hij soort van reconnect? En ook nog geen situatie gehad waar het probleem zich voordeed en ik zowel boven als beneden draaiende apparaten had.
Alles natuurlijk wel al eens uit en aan gezet, maar (nog) geen fabrieksreset gedaan. Ook nog geen apparaten bedraad om te kijken of die probleemvrij blijven.
Iemand suggesties voor een efficient en gedegen stappenplan? Probleem doet zich niet continu voor, dus elke test duurt een paar dagen... :)
Thanks!!