Skip to main content

Goedemiddag allen, 

 

Voor een vriendin, die ook bij KPN klant is, heb ik haar IP camera opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd. Lokaal doet deze het nu (was ook nog een heel gedoe) en is de feed te benaderen.

Echter, vanuit buiten het WiFi netwerk krijg ik het maar niet aan de praat (bijvoorbeeld vanuit de app van de camera op de telefoon). Naar mijn weten is alles goed ingesteld, ik heb het volgende ingeregeld:

  • IP Camera heeft een static IP toegewezen gekregen op basis van MAC adres
  • IP Camera heeft hetzelfde static IP geconfigureerd in de camera instellinge
  • Er is een port forwarding rule die poort 8000 op het publieke IP doorlust naar poort 8000 op het statische IP.

Zie ook bijgevoegde screenshots. Ter volledigheid heb ik ook de lijst van beschikbare poorten van de camera bijgevoegd. Zoals gezegd gebuik ik poort 8000, vooral omdat dit door de camera manufacturer zo wordt aangeraden en dit ook eerst zo werkte.

Heeft iemand wellicht een idee waarom dit nou niet werkt ? Het betreft een Xperia box 12 btw.

 

Hallo @Togren 

 

De IPv4 default gateway klopt niet, die moet 192.168.2.254 zijn.

 

Waarom stel je hem niet gewoon in op DHCP, dan haalt hij zelf de juiste instellingen op vanaf de Box 12.

 


@GeSp 
Heel erg bedankt voor de secuurheid. Het was een domme fout en inderdaad, nu doet alles het zoals het hoort.

Heb de camera nu ook op DHCP gezet, voor het gemak, dankjewel voor de tip!