Skip to main content

Hoi,hoi.. wie kan mij verder helpen? Al jaren klant bij KPN en nooit geen problemen gehad. Tot afgelopen najaar. We hebben 4 foscam draadloze ip-camera's aangeschaft. Deze camera's geinstalleerd. De eerste week doen ze het alle vier. Na verloop van een aantal dagen valt er 1 af zodat er vaak maar 1 camera overblijft die het blijft doen. Camera's zijn al terug geweest naar de fabrikant maar die zijn niet defect. De camera is van afstand niet te resetten, deze moet echt aan de kabel en een harde reset krijgen. Gevolg, wekelijks op de ladder om de camera's te resetten.  Graag wil ik dit probleem opgelost. Zelf dacht ik dat er misschien een conflict is met ip adressen.  Gisteren in de router gekeken en tot mijn verbazing zag ik bij de LAN verbindingen een heleboel staan, terwijl er maar 2 bedraade apparaten in huis zijn. Vandaag weer ingelogd in de router en nu staat er bij de LAN instellingen helemaal niks..  Wie kan mij verder helpen? Het netwerk is uitgebreid met een versterker van TP-link maar die draait al jaren zonder probleem.  Verder heb ik een bedraade raspberryPI die de router op dit moment ook niet laat zien. Heb een aantal weken terug met KPN gebeld, zei hebben alles doorgemeten en gaven het advies om een KPN versterker aan te schaffen. Op dat moment liet de router in het beginscherm ook geen bedraade apparaten zien maar ze gaven mij aan dat dat waarschijnlijk een storing zou zijn. Ik heb het modem destijds gereset naar fabrieksinstellingen, maar ook dat bood geen verbetering.  Nu toch dit probleem maar weer eens opgepakt, omdat ik graag wil dat de camera's het gaan doen.   

 

Groet,

Eveliene

Hoi @EdeJ, ik kan mij heel goed voorstellen dat je graag wilt dat de camera's gaan werken. Ze hebben dus wel gewerkt, maar zo ineens niet meer. Behalve 1? 1 tje blijft altijd werken? De WiFi is op de plekken van de camera's wel goed? Heb je dat goed kunnen testen? Dan zou je de tips uit het WiFi topic eens door kunnen nemen. 


Hoi, bedankt v je bericht. ze werken allemaal. Hebben goede WiFi maar naar verloop v tijd ongeveer 2 weken valt er eerst 1 weg en daarna steeds weer 1 zodat ik alles weer moet resetten. Vorige week 3 stuks vast ip gegeven. Die 3 blijven het tot op heden doen. De vierde krijg ik niet gekoppeld. Die staat nog steeds op automatisch ip verkrijgen. Nu werken ze allemaal. Ff afwachten tot hoe lang. 


Dan zou de vierde er ook bij moeten kunnen zou je zeggen. Hopelijk lukt dat nog. En ik hoop ook dat het lukt en dat de rest gewoon actief blijft. Ik ben benieuwd. 


Is het nog gelukt? Daar ben ik wel benieuwd naar. 


Hoi @Bart_Z ,

Nee het is niet gelukt, heel vreemd. De camera's met de vaste ip adressen die blijven nog steeds werken. De 4e camera, waar ik geen vast ip adres voor in kan stellen, is er helaas sinds gisteren weer mee gestopt… Geen idee waar het aan ligt. 


Maar waarom kan je voor die geen vast IP instellen? Want dat is dus de oplossing.


Hoi @Bart_Z , 

dat lukt niet, zelfde uitgevoerd als de andere camera’s maar deze weigert. 
camera gereset, verbonden met WiFi netwerk. Dan in de router vast ip instellen. Daarna inGelogd in de camera En dan ip adres gewijzigd naar vast adres. Camera krijgt geen verbinding.  Moet dan weer helemaal gereset voordat we t weer in kunnen stellen. Tig X geprobeerd. T werkt helaas niet😬


Welk modem heb je?


Hoi @Bart_Z , 

dat lukt niet, zelfde uitgevoerd als de andere camera’s maar deze weigert. 
camera gereset, verbonden met WiFi netwerk. Dan in de router vast ip instellen. Daarna inGelogd in de camera En dan ip adres gewijzigd naar vast adres. Camera krijgt geen verbinding.  Moet dan weer helemaal gereset voordat we t weer in kunnen stellen. Tig X geprobeerd. T werkt helaas niet😬

Je moet niet de camera een vast ip geven in de router en vervolgens ook in de camera zelf. Het is 1 van beide, niet alletwee.

Dus alleen in de router die camera een vast ip instellen, vervolgens in de camera de ip instellingen ongewijzigd laten.


Balen zeg. Hoop dat het toch nog gaat lukken.

Â