Skip to main content

Goedemorgen,

 

Sinds een paar dagen werkt mijn IPTV (smarters) app niet meer. Als ik wifi uitzet en 4G gebruik of eerst aanlog met VPN doet hij het wel. Ik heb 2 onafhankelijke abonnementen en bij beide hetzelfde.

Dit heb ik zowel via mijn windows PC als google chromecast getest. Pingen werkt ook alleen als ik vpn aanzet.

Hoe kan ik dit weer werkend krijgen via WiFi?

Heb je al je router/modem er voor 30 seconden uitgetrokken? 

Jazeker, al geprobeerd. Dit zag ik al staan in deze discussie.


Hallo, ik heb eenzelfde probleem als eerste bericht. Ik heb een IPTV abonnement aangeschaft. Ook gebruik ik de smarters app. De verbinding wordt wel gemaakt via de 4g verbinding van mijn telefoon maar niet via het thuis netwerk. Ook op mijn Android tv hetzelfde probleem. Werkt niet via LAN op de experia V10. Maar wel als ik hem via de hotspot van m'n telefoon laat lopen. Je zou dus denken dat er iets in de experiabox gebeurd.

Iemand nog een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Groeten, Sander

Zou het kunnen zijn dat KPN op last van de rechter de sites achter dat IPTV abonnement en/of de smarters IPTV app heeft moeten blokkeren?


Dat lijkt mij niet. Ik had toen gebeld naar KPN en zij hadden toen “iets:” gedaan. Of dat een andere reset is weet ik niet maar dat had wel geholpen toen ik daarna mijn router 30 seconden had losgekoppeld.


Heb je al je router/modem er voor 30 seconden uitgetrokken? 

Jazeker

 


Vandaag nog maar eens geprobeerd met het IP van de server in plaats van de DNS. Helaas, geen verbetering.


Vandaag nog maar eens geprobeerd met het IP van de server in plaats van de DNS. Helaas, geen verbetering.

Wat is het domein dan van die server?


Vandaag nog maar eens geprobeerd met het IP van de server in plaats van de DNS. Helaas, geen verbetering.

Wat is het domein dan van die server?

http://livego.club

En dan gebruiken ze poort 8080


Heb even een ping gedaan vanaf de pc.

De eerste ping is op het netwerk achter de experiabox.

De tweede ping is via de hotspot van mijn telefoon op het 4G netwerk (ook KPN)

Op de 1e dus een timeout.

Op de 2e 4x een reply.

Naar mijn idee kan dit alleen door de experiabox veroorzaakt worden.


Ik krijg via de vaste aansluiting van KPN wel gewoon ping replies voor dat IP adres.

 


Wat vreemd dat het bij mij niet lukt.

Zojuist toch maar teruggezet naar fabrieksinstellingen. Maar helaas.
Nog steeds geen reply op de ping.
Zojuist even via een VPN geprobeerd, dan werkt het wel.

Kan dus eigenlijk alleen maar betekenen dat mijn IP wordt geblokkeerd op de server.

Ik ga die gasten contacten… weet alleen niet of het handig is om mijn Wan IP te delen met derden. Of denken jullie dat dat geen kwaad kan omdat ze die in principe toch al weten?


Daar lijkt het inderdaad op. Dat jouw IP wordt geblokkeerd. Hopelijk kunnen die gasten dat voor je oplossen. 


Ik ga die gasten contacten… weet alleen niet of het handig is om mijn Wan IP te delen met derden. Of denken jullie dat dat geen kwaad kan omdat ze die in principe toch al weten?

Dat kan geen kwaad, die weten ze toch al.


Heb contact gehad met de service provider, zij bleven zeggen dat het aan mijn provider lag en dat ik anders maar een VPN moest gebruiken.

Heb m'n abonnement opgezegd en een andere genomen. 

Deze doet t gewoon. Dus daar blijf ik dan maar bij.

 

Bedankt voor de hulp en de tips. Goed om te weten dat dit soort problemen niet bij KPN ligt.

Groeten, svheerde


Gisteren 2 verschillende Smarters TV Pro geprobeerd: bij de 2 vrienden thuis geen probleem, 1 heeft Ziggo, maar bij mij werkt het niet. Alleen als ik een VPN gebruik dan werkt het wel. Dit heeft nadat ik vele testen heb gedaan niets te maken met Smarters Pro, maar met de provider. Als ik een Hotspot  opzet met Vodafone etc… geen probleem. Als ik het via GPRS doe dan krijg ik ook een blokkade.. Gebruik ik een VPN dan werkt het. Oja resetten werkte ook helaas ook niet. Heeft iemand suggesties?

 

EDIT: heb een andere geprobeerd en die werkt. Ze geven aan dat er verschillen zit per regio’s, dus ergens op het net wordt er wat geblokkeerd blijkbaar. Er zal wel een 1 of andere lijst rondgaan tussen de ISP’s..


Welnu, geprobeerd en na een 24u trail weggedaan. Voelt ethisch niet goed. Hier betalen we voor alles en ik denk dat als alles duurder wordt we maar keuzes moeten gaan maken.
 

Het zou mooi zijn als KPN abonnementen aan kon bieden van elk land in Europa. Met Europa bedoel ik ook alleen Europa. Ik heb het niet over de streamingdiensten maar over de landelijke TV van een land. Hopelijk gebeurt dat een keer en zou ook schotels schelen denk ik.