Skip to main content

Hoi,

Het lukt mij niet een werkende IPv6 verbinding te configureren met een FRITZ!Box 4040. Het IPv6 adres lijkt goed geconfigureerd te zijn aan de WAN zijde. De IPv6 prefix delegation werkt echter niet, endpoints ontvangen geen IPv6 adres. Hoe  moet ik dit juist configureren op de FRITZ!Box 4040?

 

Hallo @dmutsaers , @wjb weet hier veel van, heb hem even ingeseind.

Misschien wil hij wel helpen.

Succes 


Het lijkt meer met dit probleem te maken te hebben:
https://community.amplifi.com/topic/2677/issue-with-ipv6-stateful-autoconfiguration-dhcpv6-in-bridge-mode


Het vreemde is dat IPv6 op de Amplif HD Mesh Router wél correct werkt met de Experiabox v12 én Unifi USG-3p. (maar niet met de EdgeMAX Edgerouter-X, deze geeft hetzelfde probleem als de FRITZ!box 4040).
De Unifi USG-3p gaf echter weer dezelfde issues als de EdgeMAX Edgerouter-X (spontane reboots op onverwachte momenten).


Ik heb de settings als volgt en hier werkt het:

 


Inmiddels de instellingen als volgt geconfigureerd:
Dit werkt op de endpoints die bekabeld zijn aangesloten, draadloos verbinding maken met een Unifi UAP-AC-M-Pro, maar niet met endpoints die verbinding maken met een AmpliFi HD Mesh router.

 


Er was hier wel een issue met de Netgear switch, achter de GS108E kreeg niets een IPv6, maar dat is nu opgelost door een setting in de switch te wijzigen.

Verder dan dit kan ik je niet helpen, ken die Amplify router niet. Als een ander device op de exacte aansluiting daarvan WEL een ipv6 krijgt, zou ik zeggen dat het een setting in de router moet zijn.


Dat is een interessante opmerking, mijn AmpliFi is aangesloten op een Netgear GS108E. Welke setting heb je aangepast?

Inmiddels jouw bericht gevonden, dit was ook mijn probleem!
Netgear switch GS108Ev3 en niet doorgeven van IPv6 | KPN Community


Ik moest de setting block unknown multicast address uitschakelen. Het is een bij Netgear gedocumenteerde “feature” dat die setting IPv6 tegenhoudt.

 


De posts hadden elkaar gekruist sorry.

blij dat het is opgelost. 
 


Hi @dmutsaers, ik zie dat @EAZ1964 je uit de brand heeft geholpen, helemaal top! 😊


Wat wel vreemd is dat een UniFi access point op een Netgear GS105PE met dezelfde instellingen dit probleem NIET vertoont.🤔