Skip to main content

Ik heb onlangs de iRobot Roomba Combo gekocht. Nu wil ik deze koppelen via de app, maar elke keer krijg ik de melding dat de robot geen verbinding met mijn thuisnetwerk kan maken. 

Vanuit de helpdesk van iRobot krijg ik te horen dat ik de volgende instellingen moet hebben:

Intern netwerkverkeer
UDP-poort 5353/5678 voor detecteren
TCP/HTTPS 443 voor gegevensverkeer
TCP/MQTT 8883 voor gegevensverkeer

Uitgaand verkeer naar het internet
UDP/SNTP-poort 123 voor de tijd
TCP/HTTPS 443 (/80) voor gegevensverkeer
TCP/MQTT 8883 voor gegevensverkeer

 

Echter krijg ik in het 'nieuwe’ scherm van de V10a niet de mogelijkheden gevonden om deze poorten open te zetten. Verder heb ik namelijk alleen de IPv6 mogelijkheid. Welke instellingen moet ik nu precies aanzetten hiervoor? Ik had het al geprobeerd om met UPnP aan te zetten, maar dat mocht ook niet helpen. Ik ben benieuwd of iemand hetzelfde had en de oplossing heeft. Ik hoor het graag. 

Ik heb ook een robot Roomba en een Brava dweilrobot. En ook een Exp 10 box, wat ik gedaan heb weet ik niet precies, maar verbinding met Wifi ging bijna vanzelf. En onlangs was door een bepaalde storing in de roomba zelf de wifi weggevallen, maar dat herstelde zichzelf wel toen ik hem op de oplader zette. Overigens luistert dat laatste heel nauw want het groene lampje van de oplader en de groene verlichting van de roomba moet wel een paar seconden oplichten en het batterij icoon moet gaan knipperen ( zonder licht). Dat lukt weleens niet en dan moet je er een doekje onder leggen om die wifi verbinding via die sensoren tot stand te brengen. Ik praat maar in ouwewijventaal want van die poorten heb ik geen verstand. Doe je het ook via je telefoon en de app van IRobot? Soms ligt de oplossing veel dichterbij denk ik. Soms moet je ingrijpend het apparaat verwijderen en opnieuw instellen. Eerlijk gezegd doe ik ook maar wat hoor. Succes want dit zijn vervelende dingen.


Hi @Bega, ons forum is een prima plek om zo'n situatie voor te leggen. We hebben hier verschillende behulpzame gebruikers en/of met veel kennis die anderen graag op weg helpen. Ik hoop dat je er op die manier uit komt! Mocht je elders een oplossing tegen komen, deel het dan ook gerust, mogelijk zijn andere bezoekers ook geholpen met de informatie.


Probleem is opgelost!

 

Vraag me niet hoe, maar ik heb al mijn instellingen in mijn modem weer teruggezet zoals ze eerst ook stonden. Vervolgens de stekker uit mijn modem en mijn acces points. Even wachten en de stekker er weer terug in.

Ondertussen de iRobot app opnieuw geïnstalleerd. De stappen doorlopen, en wonderwel kreeg ik toen wel verbinding met de iRobot. Wat er dus anders is dan de eerste keer dat ik dit probeerde, weet ik niet. Maar hij is nu in ieder geval verbonden.


Probleem is opgelost!

 

Vraag me niet hoe, maar ik heb al mijn instellingen in mijn modem weer teruggezet zoals ze eerst ook stonden. Vervolgens de stekker uit mijn modem en mijn acces points. Even wachten en de stekker er weer terug in.

Ondertussen de iRobot app opnieuw geïnstalleerd. De stappen doorlopen, en wonderwel kreeg ik toen wel verbinding met de iRobot. Wat er dus anders is dan de eerste keer dat ik dit probeerde, weet ik niet. Maar hij is nu in ieder geval verbonden.

Goed om te horen, dank voor het delen! Mogelijk zijn andere bezoekers die jouw topic tegen komen er ook mee geholpen :)


Wat moedig dat je de modem durfde terug te zetten. Dat is toch die Exp. box? Die zit bij mij zo goed vastgeschroefd door de monteur dat ik heel hard moet trekken om hem uit die klemmen te halen en dat durf ik dus niet. Want achterop schijnt een wachtwoord te staan. Onlangs viel de wifi uit en toen heb ik op `’herstel’ gedrukt en de stekker er 10 seconden uit en dat vond ik al doodeng . Het was ook midden in de nacht, maar warempel hij deed het weer.  Ik ben blij dat de roomba weer verbinding maakt. Groeten en succes verder.