Skip to main content

Kan ik de Experia Wifi access point gebruiken als ik geen abonnement meer bij kpn heb?

 

We zijn overgestapt op glasvezel (niet van Kpn) en wil graag boven een extra access point.

Ik heb de Experia Wifi bekabeld aangesloten op onze nieuwe router en ik zie de ext router bij de wifi op mijn telefoon staan. Maar krijg 'm niet verbonden: niet met de wachtwoorden die achter op het device staan, niet van ons eigen netwerk. Heb 'm ook al gereset.

Iemand een idee hoe ik 't verbonden krijg? 

Kan ik de Experia Wifi access point gebruiken als ik geen abonnement meer bij kpn heb?

 

We zijn overgestapt op glasvezel (niet van Kpn) en wil graag boven een extra access point.

Ik heb de Experia Wifi bekabeld aangesloten op onze nieuwe router en ik zie de ext router bij de wifi op mijn telefoon staan. Maar krijg 'm niet verbonden: niet met de wachtwoorden die achter op het device staan, niet van ons eigen netwerk. Heb 'm ook al gereset.

Iemand een idee hoe ik 't verbonden krijg? 

Welke provider heeft u nu dan?


Wij hebben nu Tweak. 


Ik heb de Experia Wifi bekabeld aangesloten op onze nieuwe router en ik zie de ext router bij de wifi op mijn telefoon staan.

Wat bedoelt u met "ext router"?


Ik bedoel dat ik de device (de experia wifi, de externe router, de wifi repeater is voor mij allemaal hetzelfde) wel zie verschijnen in mijn telefoon onder - instellingen-wifi.

 


Je zult hem zelf moeten instellen want dit gebeurt zonder KPN niet automatisch meer.

Na reset zie een BWA ssid tussen je wifinetwerken staan neem ik aan?

Dus inloggen via het ip adres dat hij gekregen heeft (opzoeken in je modem)

Wachtwoord is het "web password" dat onderop de Experiawifi staat.

Vervolgens je gewenste wifinaam en wachtwoord invullen.

 

 


Hoi Dennis, dank je wel voor je bericht. Ik begrijp wat je bedoelt. Wel nog één vraag over:

Dus inloggen via het ip adres dat hij gekregen heeft (opzoeken in je modem)

Geen idee waar ik in moet loggen en hoe ik IN mijn modem kan zoeken naar dat ip adres.

Kun je me dat nog uitleggen?

Dank je wel alvast!!

 

Groeten Anki 


Ligt eraan welk modem je van Tweak hebt en welk ip adres zij hanteren om in te loggen. 

Heb je dat nergens staan, in een boekje ofzzo?


Ik bedoel dat ik de device (de experia wifi, de externe router, de wifi repeater is voor mij allemaal hetzelfde) wel zie verschijnen in mijn telefoon onder - instellingen-wifi.

De Experia Wifi is geen router. En die moet je ook geen router noemen. Want dat is gewoon totaal verkeerd. Dat is hetzelfde als dat je een brommer een vrachtwagen gaat noemen. Niemand snapt er dan nog wat van.


Begint de naam van het WiFi netwerk wat u ziet met "BWA"?

U heeft 1 Experia WiFi? Niet meerdere?


*verkeerde topic


Wij hebben nu Tweak. 

Tweak, die gebruikt een Fritzbox toch?

 

In dat geval heeft @Nick83 al een heel mooi antwoord gegeven in een ander topic (al is het principe hetzelfde bij andere routers). Ik zou wel beginnen met het herstellen naar fabrieksinstellingen om zo met een ‘schone lei’ te beginnen.

Je moet inloggen op de router, fritzbox dus. Daar kan je zien welk ip de Experia WiFi's krijgen. Op dat ip kan je vervolgens inloggen om de WiFi netwerknaam en wachtwoord in te stellen. 

Verder hoef je niets in te stellen.

 

Ik zal zo even een Fritzbox aansluiten om op te zoeken in welk menu je precies moet zijn.


Als het puur om het ip adres gaat, hoef je niet eens in te loggen op je modem. Een app als Wifiman laat netjes alle verbonden apparaten zien met bijbehorende ip adressen. En dat is wat je nodig hebt op in je Experiawifi te komen.


Fing doet da ook:

 


@DennisA78 en @Nick83, super bedankt voor jullie uitleg. Het is gelukt!

Ik als leek heb mijn KPN wifi “niet-router” (al weet ik nu nog niet hoe ik t moet noemen :blush: ) aan de praat gekregen. Ik spreek absoluut geen vakjargon, dus het was ff zoeken. Maar het is gelukt en wil jullie hartelijk bedanken!

 

Voor andere leken: Je moet inloggen op de router, fritzbox dus. Daar kan je zien welk ip de Experia WiFi's krijgen. Op dat ip kan je vervolgens inloggen om de WiFi netwerknaam en wachtwoord in te stellen. 

Als je op de Fritz!Box bent, ga je naar thuisnetwerk, dan naar Mesh. Daar zie je ExperiaWIFI tussen staan. Dan klik je op details en daar staat het ip-adres. 

“op dat IP kan je inloggen”: betekent dat je het ip adres kopieert, je gaat naar je internet en plakt dit adres als webadres. Dan kom je op de KPN omgeving. 


@DennisA78 en @Nick83, super bedankt voor jullie uitleg. Het is gelukt!

Ik als leek heb mijn KPN wifi “niet-router” (al weet ik nu nog niet hoe ik t moet noemen :blush: ) aan de praat gekregen. Ik spreek absoluut geen vakjargon, dus het was ff zoeken. Maar het is gelukt en wil jullie hartelijk bedanken!

 

Voor andere leken: Je moet inloggen op de router, fritzbox dus. Daar kan je zien welk ip de Experia WiFi's krijgen. Op dat ip kan je vervolgens inloggen om de WiFi netwerknaam en wachtwoord in te stellen. 

Als je op de Fritz!Box bent, ga je naar thuisnetwerk, dan naar Mesh. Daar zie je ExperiaWIFI tussen staan. Dan klik je op details en daar staat het ip-adres. 

“op dat IP kan je inloggen”: betekent dat je het ip adres kopieert, je gaat naar je internet en plakt dit adres als webadres. Dan kom je op de KPN omgeving. 

Super helder uitgelegd, kan dat zelf niet beter.

De juiste naam zou acces point / AP zijn voor de experia wifi. Oftewel; een apparaat wat een netwerk uitzend. Leesvoer: Wikipedia