Skip to main content

Goedendag,

Ik heb een vraagje met betrekking tot de Switch.  In onze nieuwe situatie hebben wij een 12-tal ethernetkabels, 3 accespoints en een beveiligingssysteem wat ik via een switch naar de experiabox wil laten lopen. Deels PoE - deels regulier UTP.

Ik heb een switch gevonden die dit, naar mijn beste weten, ondersteund doch ben ik hier niet zeker van. Telefonisch werd aangegeven dat ik deze vraag het beste hier kon stellen. Ik kan namelijk zo 1-2-3 niet achterhalen of de uitgezochte switch IGMP snooping ondersteund of dat er andere functies zijn die de Switch nodig heeft en die deze Switch mogelijk niet heeft. Wellicht dat een van de forumleden mij kan helpen.

Dit is de switch die ik op het oog heb: https://www.coolblue.nl/product/831154/netgear-gs324tp-100eus.html#product-specifications . Maakt meen ik niet uit dat alle poorten PoE ondersteund zijn voor de apparaten die dit niet nodig hebben, vandaar de keuze, kan ik ‘blind’ inpluggen. Mochten er andere, betere, opties zijn dan hoor ik dat ook graag.

 

Met vriendelijke groet,
Jasper

Er staat een vinkje bij Managed switch. Hij zou dus geschikt moeten zijn voor ITV (IGMP Snooping). Is zo'n grote switch wel handig? Dan wil je alle netwerkkabels v.a. één punt trekken lijkt mij. Terwijl je er bv. één naar de bovenverdieping kan trekken. Daar een (kleine) switch, met daarop weer eentje naar zolder...

Forumcollega @wjb heeft hier een handig topic over:

De juiste switch?! Toverwoord: IGMP snooping


Hallo @PeterG,

Bedankt voor je snelle antwoord!

De voorkeur voor een grote Switch is ontstaan vanuit het feit dat alle kabels samenkomen in de meterkast. De kabels lopen al vanaf de meterkast via leidingen naar verschillende kamers/etages toe. In sommige kamers zal er een kleine switch bij moeten komen, dit kan een kleine (/simpele) variant zijn.

Mocht er worden uitgebreid in de toekomst dan zou ik dat ook op deze switch willen doen, momenteel zitten we rond de 16 kabels, vandaar de keuze voor 24. Als deze allemaal PoE ondersteund zijn hoef ik daar verder ook niet over na te denken.

Maar de IGMP Snooping vraag is beantwoord, dank daarvoor. Blijft staan of deze Switch variant goed is voor de andere gevraagde zaken? Zoals het beveiligingssysteem?

Mvgr,

Jasper


Er staat een vinkje bij Managed switch. Hij zou dus geschikt moeten zijn voor ITV (IGMP Snooping). Is zo'n grote switch wel handig? Dan wil je alle netwerkkabels v.a. één punt trekken lijkt mij. Terwijl je er bv. één naar de bovenverdieping kan trekken. Daar een (kleine) switch, met daarop weer eentje naar zolder...

Forumcollega @wjb heeft hier een handig topic over:

De juiste switch?! Toverwoord: IGMP snooping

Managed is niet hetzelfde als igmp snooping. 


N.a.v. de opmerking van @Nick83 nog even gaan zoeken. Onderstaand de Netgear switches met IGMP Snooping volgens Bol.com. Jouw keuze staat er overigens niet bij, @Jasper2926 .

Bol Netgear switches met IGMP Snooping.


Uit de productdatasheet: “• IGMP Snooping and Querier for multicast optimization”

 

Kan ik daaruit opmaken dat alles in orde is?


Dat mag je inderdaad dan wel aannemen. :relaxed:

(en anders zou je ‘m altijd moeten kunnen ruilen bij de winkel)


Uit de productdatasheet: “• IGMP Snooping and Querier for multicast optimization”

 

Kan ik daaruit opmaken dat alles in orde is?

Ik heb zelf ook zo'n switch werkt perfect icm IPTV van kpn. Dus kan je gerust kopen.


Uit de productdatasheet: “• IGMP Snooping and Querier for multicast optimization”

 

Kan ik daaruit opmaken dat alles in orde is?

Ik heb zelf ook zo'n switch werkt perfect icm IPTV van kpn. Dus kan je gerust kopen.

Hartelijk bedankt @Frank3523 ! Ik ga hem direct bestellen.

fijn weekend iedereen en bedankt voor alle reacties.

 

mvgr,

jasper


Reageer