Skip to main content

heb een v12 box met een deco mesh wifi. chrome cast kan niet met wifi verbinden. 

universal plug and play is enabled

v12 gereset, firmware is goed

deco netwerk idem

kan toch niet verbinden

 

Hallo @Felomo zie de installatie-handleiding van de betreffende Chromecast.

 


JanD, Dankjewel voor je reactie. Het is helaas niet zo eenvoudig als dat. Dan was ik er al uit Ik zie in het forum genoeg aanwijzingen om te begrijpen dat deze problemen vaker voorkomen. Ik mis het overzicht tussen deze 3 partijen. Dat heeft vast iemand eerder uitgevonden. Daarom mijn oproep.


Zorg ervoor dat tijdens de installatie en het gebruik zowel je telefoon als de chromecast op hetzelfde netwerk zit. Als je een mesh netwerk náást je box 12 gebruikt (dus niet met bv superwifi punten) dan zou ik het wifi van je box 12 uitschakelen. Je kunt dit doen door de knop aan de zijkant van je box12 ingedrukt te houden tot het blauwe lampje uitgaat. 

Kan je eens kijken of je dan wel door de installatie heenkomt? En zo nee, kan je eens delen waar je precies tegenaan loopt?


Heeft u de Google Home app al geïnstalleerd op uw smartfoon? 

 


Bedankt alvast voor het meedenken...

Ja, wifi is uitgeschakeld op de box 12, net als mijn gastennetwerk. ook maak ik gebruik van Google Home. Ook support mijn telefoon de 5ghz band. De chrome casts zijn ook naar factory reset gegaan.

Het proces dat ik doorloop:

Inderdaad in Google Home via + chromecast toevoegen.
Die wordt gevonden. Ook de getoonde code klopt.
Dan geef ik de GC de naam ‘slaapkamer’ en dan wil hij die met wifi verbinden.
Ik selecteer dan mijn thuisnetwerk. 
Daarna de melding kan niet vinden OF kan niet communiceren met.

 

Hoe controleer ik of mijn GC en Telefoon dezelfde wifi gebruiken. De naam die GC als thuisnetwerk voorstelt is gelijk aan de naam van de het wifinetwerk op mijn telefoon

 

 

 


@Felomo 

Als u een Android apparaat gebruikt moet u bij het installeren van de Chromecast ook “Locatieservices” (eenmalig) aanzetten.

Bij iPhone of iPad gaat dat via Bluetooth.


Je zet tijdens het aanmelden ook je bluetooth aan? 

Bij het aanmelden van een nieuw apparaat. Via +, apparaat instellen, nieuw apparaat, huis, nu bluetooth aanzetten, toestaan, en dan moet die hem nu echt wel vinden.

Als die dan alsnog blijft zoeken dan is er iets in je netwerk niet goed. 


@r_k zowel bij Google Home als bij Chrome staan de lokatie rechten aan. Bedoel je dat?

 

 @JeroenB22 bleutooth is aan. Gaat ook niet om het vinden. Dat lukt. Het gaat om het verbinden met wifi

 

 


@Felomo 

Het zou iets te maken kunnen hebben met instellingen/beveiliging op de deco mesh.

Bij de concurrentie kwam ik deze oplossingen nog tegen. Wellicht het proberen waard.

"” Het is uiteindelijk gelukt: de melding na invoer van het WiFi-wachtwoord dat verbinding niet gemaakt kon worden, lukte wel toen ik vanuit de DECO-app de beveiligde mesh-mode uitzette voor 3 minuten. Dat geeft een nieuw apparaat de tijd om verbinding te maken. Je kan dit doen per Deco-module, waar het nieuwe apparaat verbinding dient te maken. "”

 of deze

“”Had hetzelfde probleem, maar vergde een iets uitgebreidere oplossing.
Mesh functie uitgezet van de deco die zich in dezelfde ruimte als de chromecast bevind evenals snelle roaming, tevens heb ik de 5Ghz op de deco uitgezet, tip van tp link zelf, zelfs de nieuwste chromecast schijnt sneller met 2,4 Ghz te verbinden.
Chromecast zelf daarna gereset en probleemloos verbonden, alles weer aan op de deco en tot nu toe werkt alles naar behoren."”

 

 


@r_k  YES! YES! YES!

wat top dat je verder hebt gezocht. Had de twee apart al gedaan en de tweede optie juist op de 5 Ghz. Dat mocht niet baten. 

In mijn ongeduld heb ik nu hetzelfde nog een keer gedaan. Snelle roaming en de beaming tijdelijk uitgezet. En het 5Ghz wifi netwerk ook tijdelijk uit. Daarna factory reset van de CC. Eerst snel geprobeerd. Dat ging nog niet goed. Na minuut of 10 lukte het wel. Pffff opgelucht blij en dankbaar!

Thanx!


ps ik weet dus niet of 1 van de drie dingen ook zou hebben geholpen…