Skip to main content

Geachte KPN,

 

Ik heb een glasvezel aansluiting bij KPN, met een Experia Box V10 en een 4K abonnement.

 

Nu heb ik nog een ISDN HomeVox en een Vox930 deze kan ik niet meer gebruiken omdat ISDN is opgeheven. Nu heb ik gelezen dat je met een Fritz!Box 7590 het weer kan gebruiken.

Is het mogelijk de Experia Box V10 te vervangen door een Fritz!Box 7590?

 

Met vriendelijke groet, W.J. van Dijk

Ja hoor, dat is geen enkel probleem, gewoon in de instelling KPN instellen en via de tool je sip gegevens opvragen en instellen en het werkt.


Ik heb nu de FRITZ!Box 7590. Maar nu wil ik de gebruikersinterface inschakelen op ‘http://fritz.box’

maar ik krijg de melding ‘Safari kan de pagina ‘fritz.box’ niet openen, omdat de server ‘fritz.box’ onvindbaar is. Waar licht dat aan?

Werner


Je zou ook 192.168.178.1 kunnen proberen.


Nee werkt ook niet.

Wie weet of een glasvezel aansluiting van KPN altijd hetzelfde is, Genexis ? DSL


Dit is mijn glasvezel aansluiting


Ben je wel verbonden met de fritzbox, anders werkt het niet, je moet de WAN poort aan de Genexis aansluiten en LAN 1 tot 4 voor aan de PC/laptop.


Ja, maar dat werkt juist niet helaas, de basis.


Hang hem eens met een internetkabel aan je laptop of pc. Stel eerst de fritz met het kpn profiel. Pas daarna aan het netwerk hangen als vervanger. 


Hi @Werner van Dijk, ik zie dat de community je al te hulp is geschoten, top! Ben je er inmiddels uit gekomen?


Ik vorder al een stukje, ik heb via de LAN verbinding op de Fritz!Box een WIFI verbinding, ik heb nog geen verbinding met mijn 2 TV ontvangers.


Ik vorder al een stukje, ik heb via de LAN verbinding op de Fritz!Box een WIFI verbinding

Een LAN verbinding is een bekabelde verbinding. Dat bedoelt u in deze context althans. Toch?

WiFi gaat door de lucht. De eerste W van WiFi staat voor Wireless. Draadloos dus. 

Een draadloze verbinding over een bekabelde verbinding kan niet hé? 😉


Van mijn KPN glasvezel heb ik een kabel naar de LAN van de Fritz!Box en toen is er een WLAN geactiveerd.


Waarom werkt mijn DSL aansluiting terwijl ik de Experia Box aangesloten heb en werkt zoals altijd, maar als ik de rode kabel vanaf de glasvezel aansluiting naar mijn Fritz!box aansluit op DSL aansluiting geen internet verbinding heb

 


Waarom werkt mijn DSL aansluiting terwijl ik de Experia Box aangesloten heb en werkt zoals altijd, maar als ik de rode kabel vanaf de glasvezel aansluiting naar mijn Fritz!box aansluit op DSL aansluiting geen internet verbinding heb

 

De fritzbox eerst instellen op kpn netwerk


Ik ben het spoor een beetje bijster @Werner van Dijk, hoe heb je het nu precies aangesloten?

Je hebt je Experia Box verbonden met de DSL (je koper aansluiting) en dat werkt? En probeert daarnaast ook nog de Fritzbox te verbinden met je glasvezelaansluiting? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Via de DSL ingang op je Fritzbox gaat glasvezel het niet doen, om glasvezel aan te sluiten moet je de blauwe WAN poort gebruiken. DSL is niet hetzelfde als glasvezel, de DSL verbinding is je oude verbinding via het telefoonnetwerk. Dit staat helemaal los van glasvezel. Had je al wel een werkende glasvezelverbinding met de Experia Box?


Ik heb een werkende glasvezelverbinding met de Experia Box en die aansluiting naar de Fritz!box overgezet naar de LAN aansluiting.

Ik heb nu KPN gebeld en ze hebben nu alles doorlopen en alles zou goed zijn ingesteld maar krijg geen verbinding met internet. Ik kan nu zelfs bellen met mijn oude isdn toestel. Dus dat werkt wel.

Nu komt er een KPN-monteur langs, zal nu wel goed komen. Misschien is er iets niet goed met de Fritz!Box.

Bedank voor je hulp.


Ah, heel fijn dat er een monteur langs komt @Werner van Dijk! Laat je weten wat de oplossing bleek te zijn?


Ja dat is goed. Ik ben benieuwd wat het is….


Effe wachten, je hebt de experiabox er nog tussen of heb je die er wel tussen uit gehaald?

Lan kabel uit glasvezel kast in de blauwe WAN poort van de Fritzbox, dan een LAN, maakt niet uit welke van een kabel voorzien naar een PC of Laptop en dan inloggen op de Fritzbox en het KPN profiel selecteren, dan moet het internet werken.


Volgens KPN waren alle instellingen goed, zij wisten ook niet waarom ik niet op internet kom, maar er komt een monteur langs….