Skip to main content

Beste,

Ik ben net verhuisd naar een appartement en heb een internet en tv abonnement bij KPN afgesloten. Deze zou vandaag (1sept) in werking gaan. Echter krijg ik het modem niet werkend. Ik heb geen internet en dus ook geen tv (wifi netwerk werkt wel) 

Ik heb de het nodum in de woonkamer staan bij een wandcontactdoos (varkenssnuit) (foto 1) , deze gaat in de dsl poort van het modem. Tot zover dacht ik dat dit de enige aansluiting was. 

Ik heb 2 soort van meterkasten, eentje in mijn appartement en eentje beneden bij de galerij. Pas na mijn telefoontjes met kpn kwam ik er achter dat er beneden in de meter kast ook een isra punt zit.(foto 2)

Vervolgens heb ik geprobeerd om het modem in de meterkast aan te koppelen, ook zonder resultaat. 

Al een paar belletjes gepleegd met kpn en daar konden ze niks voor mij betekenen. Ze willen volgende week een monteur langs sturen.

Iemand enig idee hoe ik de aansluiting wel werkend kan krijgen? Het liefst zodat ik het modem in de woonkamer kan zetten.

Groeten, 

Doedelzak

 

Hoi @Doedelzak, welkom! In principe zou het op deze manier moeten werken. Als dit jouw IS/RA punt is op die onderste foto, dan leidt die via het zwarte kabeltje naar de verdeeldoos die dan naar jouw wandcontactdoos gaat. En in de basis branden de lampjes op jouw V12 ook zoals het hoort. Wil je jouw forumprofiel invullen en hier reageren als je dat gedaan hebt? Dan kijken we dit verder na. Wellicht dat er een monteur moet komen. 


Hoi @Doedelzak, welkom! In principe zou het op deze manier moeten werken. Als dit jouw IS/RA punt is op die onderste foto, dan leidt die via het zwarte kabeltje naar de verdeeldoos die dan naar jouw wandcontactdoos gaat. En in de basis branden de lampjes op jouw V12 ook zoals het hoort. Wil je jouw forumprofiel invullen en hier reageren als je dat gedaan hebt? Dan kijken we dit verder na. Wellicht dat er een monteur moet komen. 

Ik heb het profiel ingevuld. 

Dat is wel mijn isra, ik heb het modem al rechtstreeks in beide kanalen geprobeerd. Het internet lampje knipperd (foto net genoemen toen hij even brandde) 

 

Heb al afspraak met monteur, alleen die kan op zon vroegst volgende week pas, vandaar dat ik het eerst hier even vraag. 

Mijn vermoeden is dat het ISRA punt niet goed is, of het modem defect. Kunnen jullie dit op afstand checken? 


Hoi @Doedelzak . Helaas is dit lastig te controleren.

De order is administratief geleverd en er zou dus signaal op het is/ra moeten staan. Het is/ra beneden is dan het meest  betrouwbaar. Aangezien er verder weinig gebeurt maar je ook geen indicatoren op de v12 krijgt dat het modem stuk is, vermoed ik is/ra of wat daarvoor zit. Dit kan een monteur doormeten en verhelpen. Helaas pas volgende week dus :-(

Mocht jij nog iemand kennen met een KPN aansluiting kun je (tijdelijk) proberen om diens modem even te koppelen. Dan zouden we dat 100% kunnen uitsluiten. 


Ken helaas niemand zo 1,2,3 met een kpn modem, kunnen jullie er niet eentje opsturen, als het niet werkt geef ik hem weer mee aan de monteur volgende week. 


Helaas niet, @Doedelzak .  Alle indicaties wijzen op iets in het KPN domein (netwerk) vandaar dat ik die optie niet heb. Helemaal uitsluiten kunnen we het nooit maar ik verwacht niet dat de oorzaak die v12 is. 

Mocht ik een bundel op je mobiele telefoon moeten zetten, geef maar een gil. Je kunt hier hotspots van maken en dan toch nog streamen en internetten. 


Helaas niet, @Doedelzak .  Alle indicaties wijzen op iets in het KPN domein (netwerk) vandaar dat ik die optie niet heb. Helemaal uitsluiten kunnen we het nooit maar ik verwacht niet dat de oorzaak die v12 is. 

Mocht ik een bundel op je mobiele telefoon moeten zetten, geef maar een gil. Je kunt hier hotspots van maken en dan toch nog streamen en internetten. 

Dan wacht ik de monteur maar gewoon af. 

Hotspot heb ik al, er staat ook al een nieuwe bundel klaar, naar wil ook gewoon tv kunnen kijken en iTV werkt ook niet


Goed dat dat in ieder geval geregeld is! Ik twijfel een beetje, maar misschien kan je met je abonnementsnummer en pincode vast gebruik maken van itv online. Dan kan je toch met je tablet of smartphone itv kijken!


Goed dat dat in ieder geval geregeld is! Ik twijfel een beetje, maar misschien kan je met je abonnementsnummer en pincode vast gebruik maken van itv online. Dan kan je toch met je tablet of smartphone itv kijken!

Via telefoon werkt nu wel zie ik, alleen via de app op tv werkt het niet


Wat fijn dat het in ieder geval via de telefoon al werkt! Voor de app via tv heb je inderdaad werkende diensten nodig en die heb je nu nog niet.. :-(


@Doedelzak : Klopt het dat alles nu werkt?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.