Skip to main content

Voor ons huis liggen kabels en verbindingskasten. Deze lijken van oude telefoonkabels. Ze liggen in de weg om een lekkage te verhelpen. Zijn deze van KPN en kunnen deze omgelegd of verwijdert worden?

 

Hallo @MarTatie , dat zijn geen ‘oude’kabels, maar de huidige telefoon/internet-kabels van PTT/KPN.

Weer netjes ingraven als de klus geklaard is anders hebben jij of je naaste buren straks storingen.

 


Hallo @JanD Het gaat niet om de blauwe en groene kabels. Het gaat om de grote grijze blokken. Op de foto zie je er 2 er liggen er 3. 

 


Hallo @JanD Het gaat niet om de blauwe en groene kabels. Het gaat om de grote grijze blokken. Op de foto zie je er 2 er liggen er 3. 

 

Die zijn niet van KPN lijkt me. Waar zitten die op aangesloten? 


Hallo @JanD Het gaat niet om de blauwe en groene kabels. Het gaat om de grote grijze blokken. Op de foto zie je er 2 er liggen er 3. 

 

Die zijn niet van KPN lijkt me. Waar zitten die op aangesloten? 

Geen KPN inderdaad, als ik een gok moet wagen denk ik dat het de 3-fasen distributie van de netspanning is.


Hallo @MarTatie , dat zijn de hoofdstroomkabels met vertakkingen naar de huizen.

Daarvoor moet je bij je netbeheerder zijn, meestal Liander, dus niet bij je stroomleverancier.

 


Liander heeft aangegeven dat het van KPN is en KPN zegt van niet.

Die heeft mij weer doorgestuurd naar VolkerWessels. Die hebben echter al de ziggo kabel verlegd en zeggen dat het van Liander is. 

 

Iets met een kastje en muur en weer terug

 


Iemand heeft ook gezegd dat het oude telefoonlijnen zijn van een politiebureau bij ons in de buurt. 

 


Ziet er niet uit als oude PTT dozen, als je ze schoonmaakt zou het zichtbaar moeten worden, anders de kabels verder opgraven tot je het label tegenkomt.


@Doornekamp33 Helaas is de boel weer dicht. Moest van de gemeente.

Ze liggen ook vast op het beton. 

 

 


En is de lekkage nu verholpen?


@Nick83 de lekkage komt niet van de kabels natuurlijk. Maar is ondertussen verholpen. Alleen ons huis is niet waterdicht en dat willen we nu aanpassen. De blokken liggen in de weg waardoor wij dit niet gemakkelijk kunnen aanpassen en opknappen.

 


Wat zal dat zijn, dat is wel intrigerend.

Persoonlijk had ik de tuinslang er op gezet om het beter te kunnen zien, de dompelpomp hing er al.

Er moeten ook andere kabels aan die kast zitten.

De kabeldikte is te dik voor signaal kabel, of het is een hele oude kabel of vele dunne draden in een kabel.

Is er een klic melding gedaan, zou wel moeten, wat was daar op te zien ?


Hoi @MarTatie

Het blijft nog steeds een raadsel wat het is begrijp ik. Ik durf ook niet te zeggen wat het is. Ik begrijp dat wij al gezegd hebben dat et niet van ons is. Zou heel goed kunnen. Ik wil nog wel eens rondvragen of iemand het herkent. Zou je daarvoor nog jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer. Hoor ik graag als je at gedaan hebt. 

Mocht je de duidelijkheid krijgen via een andere weg zijn ben ik ook wel erg benieuwd. 


Mocht ik nog iets kunnen betekenen, hoor ik nog graag van je.