Skip to main content

Goedemorgen, 

Ik heb een bewakingscamera gekocht maar deze kan ik niet verbinding met mijn mobiel.  In de beschrijving staat dat de wifi op 2.4GHz ingesteld moet worden. Ik kan niet vinden waar ik dat kan instellen. 

Gr, Bastard 

 

Ik heb dit probleem dus ook..hoe kom je erachter of je modem defect is? Ik heb ook een wifi versterker trouwens 

 

Admin: eigen topic aangemaakt eorigineel topic]

Hallo @Debbievanderwal welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en heb je eventueel ook nog (KPN) versterkers aangesloten?

 


Ik heb een experia v10 en heb een wifi versterker.wordt er heel moe van want KPN zelf wil niet helpen..via de latop m wel op 2.4 ghz kunnen zetten maar de modem zelf kan ik niks mee via de app op mijn telefoon..heb een 5g mobiel en schijnbaar werkt dat ook niet mee?


Hallo @Debbievanderwal welk merk en type versterker heb je (van KPN?)

Als het een versterker van KPN is doet de wifi van de V10 niet meer mee.

Als je via een app voor de eerste keer met je telefoon verbinding wilt maken met de camera, dient de telefoon op wifi te staan, en wel dezelfde wifi waar ook de camera mee verbindt en dan verder de installatie-instructies van de app van de camera opvolgen.

 


Ik heb een experia wifi versterker van kpn zelf.. de mobiel staat op wifi maar de camera valt niet mee te werken, er wordt totaal geen connectie gemaakt.heb al meerdere cameras gebruikt en geen enkele app of camera werkt.er wordt aangegeven dat de router niet kan connecten met de app en dat er op 2.4 ghz gezet moet worden..


Hoi @Debbievanderwal, welkom bij ons op het forum. Het klinkt alsof de camera's alleen met een 2.4 GHz netwerk kunnen verbinden en niet met het 5 GHz netwerk. Je zou daarvoor de "Extra Wifi” optie aan kunnen zetten, en beide apparaten daarmee verbinden: Extra Wifi instellen als je gebruik maakt van een V10 en KPN wifiversterkers.

Een telefoon die 5 GHz ondersteund zal ook 2.4 GHz ondersteunen, beide zijn het internationale standaarden voor Wifi. 5G (wat je noemt) heeft niets te maken met Wifi, dat is een mobiel netwerk. Daar hoef je hiervoor niet naar te kijken.


Hallo @Debbievanderwal wat je ook zou kunnen doen is de wifiversterkers even uitschakelen en loskoppelen van de modem, de wifi op de modem activeren en de camera met de wifi van de modem verbinden. Als dat gelukt is de wifi weer uit op de modem en de versterkers weer aansluiten, de camera zou het dan moeten blijven doen, mits dezelfde wifinamen gebruikt worden op de versterker als de modem.

Succes.

 

 


Wat houdt extra wifi in? En inderdaad, er is geen camera te vinden die wel op 5ghz werkt..en ik heb een camera gehad die juist niet op 5G werkte..heel fijn dat je aangeeft dat ik daar niet naar hoef te kijken, maar de app werd niet ondersteund door mijn 5G netwerk waardoor het beeld dus niet doorkwam..helaas is het allenaal niet zwart wit


Extra Wifi is extra Wifi netwerk welke alleen 2.4 GHz gebruikt. Apparaten die geen gebruik kunnen maken van 5 GHz (zoals veel beveiligingscamera's dus, maar ook sommige deurbellen) kunnen daar beter verbinding mee maken. Als je de link in mijn vorige bericht gebruikt wordt het uitgelegd, zowel wat het is als hoe je het kunt gebruiken.


Hallo @Debbievanderwal 'extra wifi' houdt in dat je deze op de versterker(s) kunt activeren en je de 2.4- en de 5.0-band ieder een eigen naam (SSID) kunt geven, zodat jouw camera altijd verbinding moet kunnen maken met je wifinetwerk op de 2,4-band. Bij het instellen op je telefoon, moet je wel zorgen dat je met de juiste wifi thuis verbonden bent. Heb je beeld en je schakelt de wifi op je mobiel uit dan moet de app ook gewoon werken via de 5G-band van je telefoon, niet te verwarren met de 5.0-band voor de wifi.

Succes.

 


Nee.de app geeft specifiek aan dat hij niet compatibel is op een telefoon met 5g en dan bedoel ik geen 5ghz...ik had een 4G mobiel en ben geswitcht naar een 5G en de app werkt er niet op.dit is nog even los van de wifi want ik heb een andere camera gekocht die op een andere app draait en deze heeft geen problemen met 5G maar daar is het probleem dus de  2.4 ghz dus ik ga even kijken hoe ik die versterkers op 2.4 moet gaan zetten.bedankt 


Hallo @Debbievanderwal het spijt me dat ik het moet zeggen, maar dan twijfel ik ten zeerste aan de kwaliteit van de hard- en de software van de camera.

Vorige week heb ik bij een familielid een buitencamera op batterijen geïnstalleerd, die werkt ook alléén op de 2,4-band en zijn modem herkende de camera meteen, ondanks de niet te scheiden 2.4- en 5.0-band en de app kunnen installeren op een mobiel met 4G en op een mobiel met 5G en werkt perfect.

Als je de mobiel op 4G zet, werkt het dan wèl?

 

 


Ik heb er 2 geprobeerd en allebei werkten ze niet... 

Dus ik ga nu maar een ander kopen maar ik vind t allemaal een beetje zondegeld steeds omdat er steeds gezegd wordt: werkt alleen op 2.4 en als er al 2 niet werken dan vraag ik me af of een 3e t wel doet snap je... op een gegeven moment heb je t wel gezien met die dingen haha 


Hallo @Debbievanderwal gewoon een goede camera kopen, en niet bij de Alie_Baba-websites, maar bij de lokale computerwinkel, krijg je meteen (goede) voorlichting, ik noem even BCC, Expert, Mediamarkt en wat er nog meer voor winkel bij jou in de buurt zijn. Mocht je ze niet aan de praat kunnen krijgen, binnen een X termijn kun je ze meestal in originele verpakking weer teruggeven of omruilen.

Succes.

 

 


De ene was bij bcc gekocht......... 


De ene was bij bcc gekocht......... 

Die kun je dan nog wel terug geven of omruilen.

Zie hun voorwaarden.

 


Ja daar gaat t ook niet om, ik heb beide terug gebracht..gaat mij om t feit dat t niet werkt bij mij en dat ik er niet zoveel zin in heb om te blijven kopen, proberen en weer terug brengen..


Maar bedankt jullie allemaal voor de info. Fijne dag!


Geen probleem, helaas had het geen succes. Het is wel gek dat ze met geen mogelijkheid wilden verbinden, over het algemeen zien we dat het wel lukt met het 2.4 GHz netwerk.


Ja precies..ik moet eerst op het 2.4 netwerk zien te komen dus dat gaan we nu proberen.thanks!