Skip to main content

Kan het zijn dat de eco-stand storing veroorzaakt op de dvs1200

Lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Maar er is in eco ook helemaal geen dataverkeer.

Welk probleem ondervind je?


Kort daarna had ik storing, stonden de lampjes op rood. Nu is dat weer in orde/verbonden volgens stappen, maar heb ik voor de zekerheid eco-stand maar uitgeschakeld.


@Lianne7 Bij het gebruik van de eco-stand van de tv-ontvanger wordt de verbinding tussen de twee DVS’en ongeveer een kwartier na het uitschakelen van de ontvanger verbroken. Daardoor gaan de rode lampjes branden. Zodra de tv-ontvanger weer wordt ingeschakeld wordt de verbinding tussen de beide DVS’en hersteld en zullen de rode lampjes weer uitgaan. Wel zal het dan wat langer duren voordat de tv-ontvanger weer is opgestart en kunnen er enkele foutmeldingen in beeld komen, maar dat kan genegeerd worden. Daarna zal alles als gewenst werken.

Als de tv-ontvanger niet op de eco-stand staat zal de verbinding tussen beide DVS’en in stand blijven, waardoor de lampjes niet rood zullen zijn.

Overigens is het met de Devolo-cockpit mogelijk om de lampjes op de DVS’en uit te schakelen. Dat heeft geen gevolgen voor de werking.

Piet.


Hallo @Lianne7, waar heb je de Eco stand op ingeschakeld? Op de TV-Ontvanger of op jouw modem? Beiden zouden eigenlijk geen storing mogen veroorzaken op jouw DVS. Ik ben blij dat het probleem inmiddels is verholpen, mocht je toch nog problemen ervaren met de draadloze verbindingsset kijk dan op de webpagina voor meer informatie. 

@Lianne7 Bij het gebruik van de eco-stand van de tv-ontvanger wordt de verbinding tussen de twee DVS’en ongeveer een kwartier na het uitschakelen van de ontvanger verbroken. Daardoor gaan de rode lampjes branden. Zodra de tv-ontvanger weer wordt ingeschakeld wordt de verbinding tussen de beide DVS’en hersteld en zullen de rode lampjes weer uitgaan. Wel zal het dan wat langer duren voordat de tv-ontvanger weer is opgestart en kunnen er enkele foutmeldingen in beeld komen, maar dat kan genegeerd worden. Daarna zal alles als gewenst werken.

Als de tv-ontvanger niet op de eco-stand staat zal de verbinding tussen beide DVS’en in stand blijven, waardoor de lampjes niet rood zullen zijn.

Overigens is het met de Devolo-cockpit mogelijk om de lampjes op de DVS’en uit te schakelen. Dat heeft geen gevolgen voor de werking.

Piet.

 


Hoi allemaal nu ik bovenstaand onderwerp lees wil ik het volgende mededelen. Na het inschakelen van de ecostand in het menu van KPN tv krijg ik vaker dan ooit code 400 of stilstaand beeld. Na telefonisch kontakt met de kpn (wachtijd 18 minuten) wel mij verteld dat een draadloos tv adapter stuk zou zijn inderdaad ook de DV 1200. wel krreg ik de volgende dag al een nieuwe, maar helaas de storingen begonnen weer. Nu heb ik de ecostand uitgeschakeld en ALLES  weer opnieuw opgestart. het begint steeds na een minuut of 10.


Dan kunt u maar één conclusie trekken en dat is dat uw electriciteitsnetwerk niet meer geschikt is voor draadloze verbindingsets.  Dat komt steeds vaker voor. Een kabel trekken is dN de enige oplossing. 


 in eens is mijn electriciteitnetwerk niet meer geschikt? sinds 2 dagen dan ook is het hier bouwjaar 2016.

Ga het nog even zo proberen. ecostand uit. bekabelen vind ik wel een hele grote stap en is in mijn appartement lastig en.lelijk.


Het kan zijn dat buren ook een dvs hebben aangeschaft of iets van een bepaald soort ledverlichting of iets anders dat zorgt voor ruis op het electriciteitsnetwerk. Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de dvs's kan beheren. Wellicht doet dat iets. Het electriciteitsnetwerk wordt zwaar belast en Devolo heeft daar geen antwoord op helaas. 


Goede morgen even een update: ecostand uitgezet en nu al 3 dagen geen code 400 of storing gehad.