Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de Hue Bridge ook gebruiken zonder internetverbinding?

• 8 november 2023
  • 6 reacties
  • 2575 keer bekeken

Ik wil mijn Hue bridge instaleren in ons nieuwe appartement voor mijn Domotica lampen. Helaas krijg ik pas op 28-11 internet van KPN. Ik heb wel van KPN een wifi apparaatje gekregen, maar er zit geen ethernet ingang ofzo op. Nu heb ik wel wifi. Maar ik krijg de bridge niet aan de praat. Er gaat dus maar 1 lampje  (blauw) branden op de bridge. Denkt u dat het gewoon niet lukt op deze manier?

Beste antwoord door Joep1965

De bridge moet aangesloten zijn aan het modem dus dat gaat niet werken. Tot die tijd zou je de lampen via Bluetooth kunnen bedienen zover ik weet.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22720 reacties
  • Antwoord
  • 8 november 2023

De bridge moet aangesloten zijn aan het modem dus dat gaat niet werken. Tot die tijd zou je de lampen via Bluetooth kunnen bedienen zover ik weet.

• Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 8 november 2023

Het zijn zigbee spots, volgens mij zit hier geen bluetooth op

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22720 reacties
  • 8 november 2023

• Auteur
  • Helper
  • 29 reacties
  • 8 november 2023

Wat ik wel weet is dat domotica lampen werken via wifi, je hebt geen internet nodig. Ik heb zo een idee dat ik de Hue bridge moet aansluiten met een ethernetkabel op een wifirouter. Dan kan ik mijn hue app contact laten maken met deze wifi router.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22720 reacties
  • 8 november 2023

Vanaf 2019 kan je de lampen bedienen via Bluetooth.  Max. 10. Hier meer info.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2940 reacties
  • 8 november 2023

Voor bediening via Bluetooth heb je bovendien geen Bridge nodig.