Skip to main content
Antwoord

Kan ik een KPN Box 12 achter een KPN Box 12B aansluiten als wifi-versterker?

• June 11, 2025
  • 8 reacties
  • 91 keer bekeken

Kan ik een box 12 achter een box 12 B hangen en als versterker laten werken?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Mirjam61. Welkom op de KPN Community! Het klopt wat hier gesteld wordt over het in bruikleen zijn van de modems. Je kunt er in principe maar één bezitten en andere modems ontvangen we graag terug. Dan kunnen we die weer inzetten bij andere gebruikers en scheelt dat weer grondstoffen wat daarvoor gebruikt moet worden. We blijven een bedrijf dat duurzaamheid hoog in het vaandel heeft :) 

Het terug sturen is uiteraard geheel kosteloos. Zie hier de instructies.

Als bonus heb je ook nog een technische uitleg over de beperking gekregen van ​@Marlon92, waarvoor dank! Mocht je nog vragen hebben, bijvoorbeeld over de SuperWifi punten, laat het dan vooral weten!

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 11, 2025

Je krijgt maar één kpn modem verstrekt. Een modem op een modem werkt niet. 

Versterker van wat? Wifi? Dan kun je beter een SuperWiFi huren of kopen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 11, 2025

Heb je 2 KPN modems dan ​@Mirjam61 , dat kan officieel niet, verklaar je nader s.v.p.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Ik had er een van mezelf, een box 12 en heb nu een nieuwe gekregen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 11, 2025

De box12 die u had is eigendom van KPN en dient u terug te sturen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 11, 2025

Ik had er een van mezelf, een box 12 en heb nu een nieuwe gekregen.

Dan moet je die oude even terugsturen, die heb je van KPN in bruikleen, zie ook reactie van Ik_Combineer. ​@Mirjam61 

• June 11, 2025

Even de technische reden waarom het niet kan: een KPN Box of Experiabox wil verbinden maken op vlan 6. Daarop wil het een PPPoE verbinden starten. Dat lukt alleen op een internet aansluiting van KPN als eerste modem/router. Niet als 2de router. Want dan zou die verbinding moeten maken met een LAN poort van de eerste KPN Box of Experiabox. Daarop word geen vlan ondersteund. En al helemaal geen PPPoE.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 11, 2025

Ik had er een van mezelf

Dat kan niet. Kpn verkoopt ze niet. Ook niet aan winkels of particulieren. Verkoop en dus ook koop is daardoor illegaal. Je kan er dus niet een bezitten. 

En 2 achter elkaar kan dus ook niet. Zie hierboven. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 13, 2025

Hoi ​@Mirjam61. Welkom op de KPN Community! Het klopt wat hier gesteld wordt over het in bruikleen zijn van de modems. Je kunt er in principe maar één bezitten en andere modems ontvangen we graag terug. Dan kunnen we die weer inzetten bij andere gebruikers en scheelt dat weer grondstoffen wat daarvoor gebruikt moet worden. We blijven een bedrijf dat duurzaamheid hoog in het vaandel heeft :) 

Als bonus heb je ook nog een technische uitleg over de beperking gekregen van ​@Marlon92, waarvoor dank! Mocht je nog vragen hebben, bijvoorbeeld over de SuperWifi punten, laat het dan vooral weten!